Přímé elektrické vlaky mezi Hustopečemi a Brnem zahájí provoz v neděli 13. prosince 2020. Jejich provoz je možný díky dokončení modernizace a elektrizace tratě mezi železničními stanicemi Šakvice a Hustopeče. Zahájení provozu přímých vlaků z Hustopečí do Brna přinese občanům Hustopečí i spádových obcí nové možnosti. To, na co jsou zvyklí, zůstane zachováno (spojení vlaky R13 s přestupy na autobusy v Šakvicích) a nově získají možnost přímého spojení do Brna z centra Hustopečí. Přímé vlaky jsou plánovány ve špičce po 30 minutách, mimo špičku a o víkendech po hodině. Cesta potrvá obvykle necelých 45 minut. Toto spojení určitě využijí hůře pohybliví občané nebo rodiny cestující s dětmi v kočárku, kterým tak odpadne nutnost přestupu v Šakvicích.
„Dokončení stavby Brno – Hustopeče znamená pro Jihomoravský kraj, a především Hustopečsko, zásadní zkvalitnění spojení s Brnem i dalšími městy. Zlepšení pocítí zejména senioři a méně pohybliví cestující. Bez přestupu se dostanou jedním vlakem s jednou jízdenkou nejen do centra Brna, ale v Brně třeba i na Lesnou či do Králova Pole. Nebudou muset řešit problémy s parkováním či se zácpami na dálnici D2,“ uvedl jihomoravský hejtman Jan Grolich.
„Nová trať Brno – Hustopeče je důležitá i z technického hlediska. Umožnila naplnit dlouhodobé dopravní záměry Jihomoravského kraje podpořit kolejovou dopravu do z hlediska počtu cestujících silných destinací, jako jsou Hustopeče a současně uspořit kapacitu regionálních vlaků na méně vytížené relaci Šakvice – Břeclav,“ doplnil krajský radní pro dopravu Jiří Crha.
„Další zlepšení mohou občané očekávat přibližně za dva roky, kdy vstoupí do provozu nové nízkopodlažní jednotky pořizované Jihomoravským krajem, které nahradí stávající staré vlaky. Zkrátí se doba jízdy, zvýší se komfort cestování a naroste efektivita provozu,“ sdělil hejtman Grolich.
Zahájení provozu připomene Jihomoravský kraj vypravením zvláštního vlaku, který pojede z Brna do Hustopečí o den dříve – tedy v sobotu 12. prosince, předběžně v 8:44 a zpět se vrátí před 12. hodinou. Vlak bude určen nejen pro představitele organizací, které byly do modernizace tratě zapojeny, ale budou s ním moct jet i zájemci z řad veřejnosti. Aby nedošlo k přetížení vlaku, bude nutné pořídit speciální bezplatnou jízdenku předem. Přesný postup bude uveden na webu www.idsjmk.cz.
Zdroj: Jmk
Další články z IZDoprava.cz
4. listopadu 2020 Na Brněnské přehradě skončila plavební sezóna Na Brněnské přehradě byla minulý týden ukončena 74. plavební sezóna. Přesto, že ji ovlivnila koronavirová pandemie a byla o šest týdnů kratší, lodě převezly 243 tisíc cestujících. Namísto […]
19. června 2020 Jihomoravský kraj podporuje Mistrovství světa silničních motocyklů Jihomoravští krajští zastupitelé na svém zasedání dne 18. června 2020 schválili 60 milionů korun na zalistovací poplatky dvou ročníků závodů Mistrovství světa silničních motocyklů v Brně v […]
1. dubna 2020 Stavba obchvatu Osové Bítýšky si vyžádala dopravní omezení Kolem Osové Bítýšky se staví obchvat, který v téměř tříkilometrové délce obkrouží obec severovýchodně a pojme podstatnou část provozu z jejího centra. Hlavní trasa stavby má délku 2834 m, […]
11. února 2020 Seznam výstav a veletrhů v roce 2020 Seznam veletrhů a výstav, které tematicky souvisí s dopravou. Jedná se o následující okruhy: dopravní stavby a technologie, stavební stroje, bezpečnost, logistika, cyklodoprava, […]
11. ledna 2020 Brněnské letiště vykazuje nárůst odbavených cestujících za rok 2019 V celkovém součtu tuřanské letiště odbavilo v loňském roce 543 633 cestujících, což v meziročním srovnání přineslo 8,5% nárůst oproti roku 2018. Zatímco v roce 2018 počet odbavených […]
25. července 2019 Brno plánuje rozšířit počet parkovišť P+R O dalších místech, na kterých by v budoucnu mohla vzniknout parkoviště typu Park + Ride, jednali včera brněnští radní. Na zasedání odsouhlasili, že původních 11 lokalit, u kterých se bude […]