Projektová dokumentace navrhne řešení modernizace, zdvoukolejnění a přípravy pro elektrifikaci stávající přibližně čtyřkilometrové jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně. Zahrnovat bude mimo jiné obnovení zastávky Praha-Liboc, zahloubení stanice Praha-Veleslavín s přímou návazností na metro A nebo posun stanice Praha-Ruzyně do nové polohy za křížením s ulicí Drnovskou. Projekt zpracuje současně vybudování nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla či novostavbu dvoukolejné trati v délce 5,5 km v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla s maximální rychlostí 80 km/h. Trasa na letiště povede přes novou zastávku Praha-Dlouhá Míle s návazností na P+R.
Úsek mezi Veleslavínem a letištěm v Ruzyni procházející přes Dlouhou Míli navazuje na sporný úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde se místní zastupitelé postavili proti modernizaci trati z Prahy do Kladna a požadují dražší a náročnější vedení železničního spojení tunelem.
Trasa chystaného modernizovaného spojení Praha – Kladno s odbočkou na letiště by měla vést z Masarykova nádraží do Stromovky po povrchu, dále k Veleslavínu by měla být v tunelu. Aktuální návrh počítá s novou zastávkou Dejvice, která by měla být podpovrchová a umístěna co nejblíže stanici metra A Hradčanská. Vlakové nádraží Praha – Dejvice by bylo zrušeno.
Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 m. Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Celá stavba má podle plánu SŽDC vyjít na zhruba 20 miliard korun. Varianta s tunelem ji má podle dřívější kalkulace prodražit o více než tři miliardy korun.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala ve středu 30.11.2016 smlouvu s vítězným sdružením firem Metropojekt a Sudop Praha na přípravu projektové dokumentace k železničnímu spojení mezi pražským Veleslavínem a Letištěm Václava Havla. Reálný termín stavby úseku z Veleslavína na letiště je nejdříve v roce 2020. Správce kolejí nicméně již na jaře příštího roku počítá s vypsáním soutěže na projektování dalšího významného úseku, a to z pražského Veleslavína na Výstaviště.
Zdroj: SŽDC
Další články z IZDoprava.cz
29. října 2019 Probíhají terénní práce pro přípravu nových železničních tratí Pracovníci firem, se kterými Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření terénu, se již pohybují v území mezi Prosenicemi a […]
7. srpna 2018 Mezi Dalovicemi a Hájkem opět jezdí vlaky V pondělí 6.srpna 2018 zprovoznila Správa železniční a dopravní cesty úsek Dalovice – Hájek na trati Cheb – Klášterec nad Ohří. První vlak s cestujícími, který úsekem projel, byl vlak […]
12. července 2017 Rekonstrukce nádražních budov bude pokračovat i v letošním roce Právě před rokem proběhl dlouho očekávaný převod nádraží pod SŽDC. Za první rok správy nádraží vynaložila následně státní organizace do oprav, stavebních úprav nebo projektové přípravy […]
16. února 2021 Provoz na železniční trati 171 Praha-Beroun je dočasně omezen Od pondělí 15.2.2021 je z důvodu závady na infrastruktuře způsobené cizím zaviněním značně omezen provoz na trati 171 Praha-Beroun. Všechny vlaky v obou směrech jsou vedeny pouze po jedné […]
13. února 2021 České dráhy dočasně ruší provoz vlaků do Německa V souvislosti se zpřísněnými protiepidemickými opatřeními německých úřadů bude od víkendu 13. – 13.2. přerušen provoz všech mezistátních vlaků mezi Českou republikou a Německem. Opatření […]
8. února 2021 RegioPantery z Plzně budou jezdit v Estonsku Konsorcium Škody Vagonka a Škody Transportation podepsalo smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro Estonské dráhy (Eesti Liinirongid). Jde o šest kusů moderních vozidel s opcí na […]