Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

V Českých Budějovicích se představil vlak RegioPanter




Nový vlak nabízí sto čtyřicet sedm míst k sezení, polstrovaná sedadla, odhlučnění, klimatizace nebo rychlost až 120 kilometrů v hodině. Komfort, na jaký dosud nebyli cestující na regionálních železničních tratích v Jihočeském kraji zvyklí. Slavnostní představení vlaku představitelům Jihočeského kraje proběhlo v pondělí 1. října 2012. Náklady na pořízení vlaku pokryly České dráhy s využitím finančních prostředků z Regionálního operačního programu Jihozápad. Jeho cena je 113 milionů korun. „Pořízení vozidel spolufinancovaných z Regionálního operačního programu považuji za účelné využití evropských prostředků. Věřím, že nový RegioPanter přinese očekávané zlepšení kultury cestování na železnici a zvýší zájem o veřejnou dopravu dotovanou z krajských prostředků,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. Podle jeho slov mohl být projekt realizován i díky desetileté smlouvě, kterou kraje s Českými drahami uzavřely.

Do pravidelného provozu v Jihočeském kraji nasadí České dráhy soupravu RegioPanter od 9. prosince letošního roku. Cestující bude vozit na trati České Velenice – České Budějovice – Strakonice. Její maximální rychlost je sice 160 kilometrů v hodině, ale tady se vyšplhá maximálně na 120 kilometrů, a to jen ve vybraných úsecích,“ upřesnil zástupce Českých drah pro jižní Čechy Jiří Kafka.

Další tři soupravy RegioPanter celkem za 339 milionů korun financované Českými drahami za spoluúčasti Regionálního operačního programu Jihozápad se mají na jihočeských železničních tratích objevit do roku 2014. Postupně se tak stanou nástupci dosluhujících klasických vlaků se zelenými vagony.

Na fotografii vidíme účastníky první jízdy vlaku RegioPanter – hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola, generální ředitel Škoda Vagonka pan Jiří Paruza, jihočeský poslanec Jan Babor a zástupce ČD pro Jižní Čechy pan Jiří Kafka.

 

 

Co nový RegioPanter cestujícím dále nabízí:

* Moderní interiér s oddíly 1. a 2. třídy

* Bezbariérové nástupní prostory umožňující snadný nástup seniorům,

   cestujícím s malými dětmi, maminkám s kočárky, vozíčkářům nebo cyklistům

*Snadný nástup zajistí také dvoukřídlé tlačítky ovládané dveře, jejich zavírání je

   centrální a během jízdy jsou bezpečnostně blokované

*Pro nástup v zastávkách bez vysokých nástupišť jsou nástupní prostory

   vybaveny výsuvným pomocným schůdkem pro snazší nástup cestujících

*V interiéru jsou místa vyhrazená pro kočárky, invalidní vozíky, objemná

   zavazadla nebo jízdní kola

*Cestující jsou o průběhu cesty a následujících zastávkách informováni

   moderním audiovizuálním informačním systémem vybaveným LCD displeji

*WC je vybaveno uzavřeným systémem, lze ho tedy využívat i ve stanicích,

   jedna toaleta je navíc bezbariérová vybavená sklopným pultem pro

   přebalování kojenců

*Souprava je vybavena zařízením Wi-Fi pro připojení k internetu, tato služba 

   bude aktivována v průběhu nadcházejících měsíců

*Všechna místa v 1. třídě a vybraná místa ve 2. třídě jsou vybavena elektrickými

   zásuvkami 230 V pro napájení drobných elektronických zařízení cestujících,

   např. notebooků nebo mobilních telefonů

*Vyšší bezpečnost. Je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní

   přísné crashové normy TSI

 

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.