Začala stavba nové železniční stanice v Karlových Varech

Vizualizace
vizualizace nového nádraží

Poválečná provizorní výpravní budova, která je v současné době v havarijním stavu, bude nahrazena novostavbou s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících, se zázemím pro řízení dopravy a správu nádraží. V pondělí 15.6.2015 byla stavba nového nádraží slavnostně zahájena. Postupně bude nynější budova demolována a stavba bude probíhat bez přerušení vlakového provozu. Pro zajištění funkčnosti nádraží bude zachována její východní část, která bude plnit základní funkce nádraží po dobu výstavby. Po dokončení stavby dojde i k demolici východní části výpravní budovy a poté k úpravě nástupiště. Nová budova bude mít jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem bude hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.

Historie nádraží v Karlových Varech začíná v roce roku 1898, kdy bylo vybudováno výstavné nádraží v prostoru současného nádraží Karlovy Vary (tzv. horní nádraží). Nádraží bylo postaveno na trati 140 Cheb – Sokolov – Karlovy Vary – Chomutov. Původní budova, známá z populární filmové komedie „Tři vejce do skla“, byla zničena při bombardování spojenci 19. dubna 1945, stávající objekt nádraží byl vybudován jako provizorní. Výpravní budova z přelomu 40. a 50. let je z hlediska památkové péče bez hodnoty. Do údržby se mnoho financí neinvestovalo. Ani italská firma Grandi Stazioni, která původně chtěla nádraží zahrnout do svého projektu v balíku s pražským hlavním nádražím a stanicí v Mariánských Lázních, se do rekonstrukce nepustila.

V současné době nádraží spravuje Správa železniční dopravní cesty. Nové nádraží postaví společnost Skanska a s. za téměř sto milionů korun bez DPH a dokončení stavby je plánováno na únor 2016. V dalších letech je plánována modernizace kolejiště.


Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,19740 s | počet dotazů: 141 | paměť: 40057 KB. | 22.04.2021 - 17:12:15
X