Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Na Baťově kanále začala stavba dalšího přístavu




V pátek 17.10.2014 byla slavnostně zahájena stavba nového přístavu v Petrově, který bude sloužit malým člunům a hausbótům putujícím po Baťově kanále. Na dosud nevyužívaném pozemku vedle plavebního kanálu začaly stroje hloubit přístavní bazén pro 45 lodí. Přístav začne sloužit během plavební sezóny roku 2015 a vyřeší se tak současný kritický nedostatek stání pro lodě, jež omezuje další rozvoj plavby a podnikání na vodní cestě. Investorem projektu je Ředitelství vodních cest. V přístavu budou moci stát lodě déle než v současnosti, takže turisté pohodlně navštíví obec i okolí. Lodě se budou moci napojit na elektrickou síť, čerpat pitnou vodu a zajištěn bude také odběr odpadních vod či komunálního odpadu. V přístavu bude také umožněno bezpečné tankování pohonných hmot a do budoucna se uvažuje o pořízení jeřábu na zvedání lodí z vody.

Plavba po Baťově kanále se pro letošní rok uzavírá, přehradí jej dočasná hrázka a úsek kolem přístavu bude až do dubna příštího roku vypuštěn. „Do příští sezóny musíme postavit novou hráz kolem přístavu a ocelové konstrukce mol, aby se opět Baťův kanál napustil a plavba byla v květnu obnovena,“ upřesnil za zhotovitele stavby Labské stavební a strojní společnosti, s.r.o., Václav Růžička. Celkové náklady na stavbu dosáhnou 35 milionů korun a jsou financovány Státním fondem dopravní infrastruktury.

Obec Petrov zajistí vybudování parkoviště a příjezdu k přístavu. Přístavní infrastruktura má vliv na cestovní ruch celého Baťova kanálu, který se v posledních letech stal velmi vyhledávanou turistickou lokalitou. V letošní plavební sezóně ho navštívilo 75 tisíc turistů.

V minulosti byla zejména v rámci investic Ředitelství vodních cest ČR vybudována souvislá síť veřejných přístavišť na celé vodní cestě. Další růst využívání vodní cesty nyní naráží na nedostatečnou kapacitu pro stání lodí. Stavba zároveň zvýší bezpečnost plavebního provozu, kterou v současnosti ohrožují lodě kotvící podél břehu kanálu, které mohou zapříčinit vznik kolizí s proplouvajícími plavidly. Klíčové pro další rozvoj plavby na Baťově kanále je jeho prodloužení se sever i na jih. „Napojení na Hodonín vyžaduje postavit plavební komoru Rohatec a rozšířit 800 m starého kanálu. Na tyto stavby bylo letos v září vydáno územní rozhodnutí“, uvedl ředitel Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů. „Územní rozhodnutí na plavební komoru Bělov, která zpřístupní Kroměříž, je zatím závislé na vydání výjimek z ochrany chráněných druhů živočichů,“ dodal. „Zahájení stavby přístavu je krásný dárek k 80. výročí zahájení stavby Baťova kanálu, který jsme oslavili 13. října.“ těší Vojtěcha Bártka, ředitele obecně prospěšné společnosti Baťův kanál. Ředitelství vodních cest ČR připravuje do budoucna výstavbu i dalších přístavů, jako např. Napajedla – Pahrbek, ale jejich příprava je zatím na samém počátku.

Zdroj: ŘVC ČR

 

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.