Škoda Transportation má pobočku v Německu

Společnost Škoda Transportation založila v německém Mnichově dceřinou společnost Škoda Transportation Deutschland GmbH. Vedením nové společnosti byl pověřen Zdeněk Majer, který je zároveň viceprezident pro obchod mateřské společnosti. Cílem německé Škodovky je vytvořit obchodně-technicko-servisní jednotku. Proto došlo v první řadě k posílení obchodního týmu o Daniela Schambacha (více informací níže v přiloženém CV), který se stal obchodním ředitelem nové společnosti. Bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit skupiny Škoda Transportation na německém, rakouském a švýcarském trhu. Dalším cílem německé dceřiné společnosti je nalézt technické odborníky. Ti by v budoucnosti měli pracovat nejen na projektech v Německu, ale měli by posílit i výzkum a vývoj celé skupiny.  V příštích letech se tým rozroste také o techniky, kteří budou mít na starosti servis vozidel pro DB Regio. Od prosince 2016 budou totiž na bavorských tratích mezi městy Norimberk – Ingolstadt – Mnichov jezdit škodovácké soupravy. „Konstrukční práce na vozidlech pro DB běží již od letošního jara. Na podzim příštího roku bychom měli mít postavený první prototyp,“ doplňuje Zdeněk Majer, ředitel Škoda Transportation Deutschland.

„Na německém trhu dnes vidím pro naši společnost hned několik zajímavých obchodních příležitostí. Brzy nás například čeká několik tendrů na tramvaje. Úspěšným uzavřením kontraktu s Deutsche Bahn jsme potvrdili, že naše výrobky jsou srovnatelné se světovou špičkou, což zároveň dokazují i naše letošní zahraniční úspěchy. Od začátku roku podepsala Škoda Transportation exportní kontrakty za více než 21 miliard korun,“ dodává Zdeněk Majer.

Stručná informace ke kontraktu pro německou DB Regio: Škoda Transportation bude dodávat pro DB Regio šest moderních dvoupatrových souprav typu Push-Pull za více než 2,6 miliardy korun. Každá z nich je složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek v novém designu určeném speciálně pro DB. Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 189 km/h. Soupravy budou mít celkem 705 míst k sezení. Součástí vybavení bude také klimatizace a venkovní i vnitřní kamerový systém.

Stručný životopis Zdeňka Majera:

Zdeněk Majer po studiu financí na Západočeské univerzitě v Plzni pracoval od roku 2001 jako finanční manažer pro skupinu Oldenburg (se sídlem v Mnichově). V roce 2002 nastoupil do Škoda Holding jako manažer správy kapitálových účastí. V rámci restrukturalizace skupiny Škoda Holding od roku 2004 vedl M&A několika společností. V letech 2005-2007 byl místopředsedou představenstva společnosti Škoda Vagonka, kde byl zodpovědný za nastartování restrukturalizace společnosti. V roce 2007 se stal generálním ředitelem maďarské Ganz-Škoda Electric. Od roku 2011 je Viceprezidentem pro obchod skupiny Škoda Transportation. Studoval také mezinárodní management na Fachhochschule Hof (Německo) a Marquette University v americkém Milwaukee.  

Stručný životopis Daniela Schambacha:

Daniel Schambach studoval na Berufsakademie v německém Mannheimu. Od roku 1999 pracoval tři roky na pozici projektového manažera v ABB.  V letech 2006-2010 se zabýval obchodem v divizi kolejových vozidel společnosti Bombardier Transportation. Poté pracoval mezi roky 2010 až 2013 jako ředitel pro obchod v západní Evropě pro polskou firmu Solaris Bus a & Coach.  Na University of West Florida v USA získal titul Master of Business Administration (MBA).

 

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,06255 s | počet dotazů: 188 | paměť: 17518 KB. | 24.01.2021 - 03:44:05