Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Na novou tramvajovou trať v Olomouci se připravují také tramvaje nového typu




První dvě tramvajové soupravy typu VarioLFplus/o mají za sebou slavnostní prezentaci před veřejností. Tramvaje, které mají dveře na obou stranách, budou jezdit na nově budované trati na Nové Sady. Mnozí Olomoučané už měli během posledních týdnů možnost tramvaje, které pro město vyrobila společnost Krnovské opravny a strojírny, vidět v ulicích při zkušebních jízdách.

Dopravní podnik města Olomouce společně se statutárním městem Olomouc pořizuje tramvaje v rámci projektu Obnova vozového parku tramvají, který spolufinancuje Evropská unie z Regionálního operačního programu pro Střední Moravu, a to dotací ve výši 75 procent.

Konstrukce tramvaje umožňuje její samostatný provoz, případně provozování ve dvoučlenném jednosměrném řízení. Cílem dopravního podniku je v souladu s dopravní politikou statutárního města Olomouce a projektem Bezbariérová Olomouc rozšířit nabídku nízkopodlažní přepravy na všech linkách do konce roku 2013. Nyní má dopravní podnik ve svém vozovém parku šedesát tramvají, z toho 23 nízkopodlažních. Nové vozy obsadí evidenční číselnou řadu 101 – 114. Smluvní cena za jednu novou tramvaj je 21 960 000 korun bez DPH, tj. 307 440 000 korun bez DPH za celou dodávku. Podle harmonogramu projektu bude do konce roku 2013 dodáno celkem 14 vozidel typu VarioLF plus/o. Šest vozidel získá DPMO do června 2013, čtyři do 30. září a zbývající čtyři do 30. prosince letošního roku.

Informace o tramvaji VarioLF plus/o.

Vozidlo využívá progresivní technologie a materiály při konstrukci komponentů a výzbrojí tramvají jako jsou například asynchronní pohony, rekuperační brzda, výkonná kotoučová brzda, informační systémy pro cestující apod. Délka tramvaje je 15 100 mm s celkovou kapacitou 105 osob. Přínosem pro cestující je snížená podlaha a výklopná plošina ve střední sekci vozu, která umožňuje bezbariérový nástup a výstup. Konstrukce podvozku s dvojím vypružením zvyšuje komfort jízdy, snižuje hlučnost vozidla a snižuje náklady na údržbu traťového svršku.

Další články z IZDoprava.cz

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.