Prahu čekají změny v MHD

Ve čtvrtek 14.6.2012 byl zástupcům jednotlivých městských částí představen návrh celosíťové optimalizace linek povrchové veřejné dopravy, jejímž cílem je vznik tzv. sítě metropolitních linek.

U tramvají je posílena role páteřních linek, které mají poloviční intervaly oproti běžným tramvajovým linkám a dále je doplňuje o tzv. páteřní svazky dvou linek, které jedou společně v nejvytíženějším úseku a poté se na okrajích města rozdělují do větví s nižší poptávkou.

autobusové síti počítá návrh se zavedením sítě páteřních metropolitních linek, tzv. metrobusů, které se vyznačují krátkými intervaly, atraktivní trasou a celodenním provozem. Tyto metrobusy budou doplněny běžnými autobusovými linkami a doplňkovými midibusovými linkami určenými pro lokální obsluhu hůře dostupných oblastí Prahy. Zároveň je navrženo omezení souběhů autobusů s kolejovou dopravou, zejména s tramvajemi, a to například na Plzeňské, Evropské nebo Švehlově ulici.

Nová síť metropolitních linek přináší kromě potřebných úspor také nová atraktivní spojení napříč Prahou, řeší některé dlouhodobé požadavky městských částí a reaguje na měnící se přepravní nároky cestujících. Celý návrh byl předán všem městským částem k připomínkám a po jejich vypořádání se předpokládá spuštění nové metropolitní sítě k 1.9.2012.

Vzorem byly úspěšně provedené optimalizace ve městech Berlín, Hamburk nebo Mnichov v posledním desetiletí. Větší přehlednost zejména u autobusové sítě je obecným současným trendem ve většině západoevropských měst, ale i v některých městech ČR (například Brno, České Budějovice).

Seznamte se  návrh metropolitní sítě http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/zmeny_09_2012.pdf

Zdroj.ROPID


Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,33789 s | počet dotazů: 203 | paměť: 17630 KB. | 25.02.2021 - 14:31:34