Kraje nahradí část vlakových spojů autobusy!



Olomoucký kraj nahradí v příštím jízdním řádu železniční dopravu na třech svých tratích autobusy. Důvodem je rozhodnutí Pardubického kraje neobjednat u Českých drah dopravu v úsecích navazujících na tratě v Olomouckém kraji.

Pardubický kraj připravil významné změny na tratích číslo 024, 025 a 271, které se přímo dotýkají jejich částí i v Olomouckém kraji (trať 024 úsek Moravský Karlov-Štíty, trať 025 úsek Dolní Lipka – Hanušovice a  trať 271 úsek Chornice – Dzbel). Spočívají v náhradě stávající železniční dopravy dopravou autobusovou v plném rozsahu včetně sobot a nedělí.

Jde o železniční tratě, které zajišťují dopravní obslužnost na území Pardubického  i Olomouckého kraje. Olomoucký kraj při vyhodnocování uvedených změn zvažoval možnost, kdy by objednal dopravu na všech třech železničních tratích na svém území. Z technologických důvodů by ovšem bylo nutné kompenzovat ztrátu až do možného bodu takzvaného úvraťování v Pardubickém kraji, kdy by nebylo financování řešeno podle územního principu. Takto zajišťovaná doprava by Olomoucký kraj z hlediska úhrady ztráty stála zhruba 20 miliónů korun. Výše kompenzace v oblasti by neodpovídala využití uvedených tratí cestující veřejností (jednotlivé tratě dnes využívá maximálně do 30 cestujících denně).

Za nahrazení vlakové dopravy nově autobusovou  bude Olomoucký kraj hradit ztrátu 3 až 4 milióny korun. S ohledem na výše uvedené skutečnosti se samospráva Olomouckého kraje pro jízdní řády platné od 11. prosince 2011 rozhodla nahradit železniční dopravu na tratích 024, 025 a 271 autobusovou dopravou, která bude zabezpečovat veřejnou dopravu v plném rozsahu současného počtu spojů a plnohodnotně zajistí dopravní obslužnost dotčeného území. Přínosem nového řešení je, že bude možné autobusovou dopravou zajistit případně i obslužnost center obcí, jichž se železnice většinou dotýká pouze okrajově. Vlaková zastávka je v mnohých případech umístěna až na okraji města či obce. S tímto problémem se nepotýká autobus, který obslouží současně i jeho centum a přiblíží tak dopravní službu cestujícímu.

Lepší dostupnost veřejné dopravy a zajištění jejího potřebného rozsahu významě zlepší nabídku pro cestující. Zanedbatelná nebude ani skutečnost, že na nově zavedené náhradní autobusové dopravě bude mít cestující k dispozici i možnost využití integrované jízdenky IDSOK. Neobjednaní osobní vlakové dopravy na tratích 024, 025 a 271 v žádném případě neznamená jejich zrušení. Železniční tratě zůstávají zachované nadále i pro jiné využití (nákladní doprava, doprava na objednávku, rekreační doprava apod.).

Další články z IZDoprava.cz

  • Dotace podpoří stavbu parkovacího domu pro kola v Přerově a dalších 31 turistických projektů9. září 2015 Dotace podpoří stavbu parkovacího domu pro kola v Přerově a dalších 31 turistických projektů Ministerstvo pro místní rozvoj přijalo v rámci druhé výzvy v podprogramu Cestování dostupné všem 44 žádostí o dotaci. Dotace dvaatřicet milionů korun je navržena pro 32 projektů. Díky […]
  • Dopravní podnik Ostrava posílí spoje MHD na Fed Cup7. února 2013 Dopravní podnik Ostrava posílí spoje MHD na Fed Cup V sobotu 9. a v neděli 10. února 2013, vždy po skončení tenisových utkání, posílí Dopravní podnik Ostrava tramvajovou dopravu. Důvodem je očekávaný zájem veřejnosti a snaha zajistit […]
  • Dopravní hřiště zahajují novou sezónu21. března 2012 Dopravní hřiště zahajují novou sezónu Provoz na dopravních hřištích  přes zimní období utichl. S jarním sluníčkem oprašují provozovatelé hřišť vozítka a připravují první akce pro děti i jejich doprovod.  Co je nového? V […]
  • Festival FIJO 2012 proběhne v centru Chebu6. června 2012 Festival FIJO 2012 proběhne v centru Chebu V souvislosti s pořádáním hudebního festivalu FIJO 2012 dojde v termínu od 28. června do 1. července k uzavření provozu na náměstí Krále Jiřího z Poděbrad a v Jateční ulici. Objízdná trasa […]
  • Silniční železobetonový most přes Labe – Kolín28. října 2004 Silniční železobetonový most přes Labe – Kolín Zajímavou mostní stavbu přes Labe mohou užívat obyvatelé i návštěvníci Kolína. Historie stavby Most je postaven přibližně v místech původní polohy někdejšího dřevěného mostu, který […]
  • V Londýně zvažují stavbu podzemního okruhu23. května 2014 V Londýně zvažují stavbu podzemního okruhu V Praze se v letošním roce plánuje otevření tunelového komplexu Blanka o délce 5,5 km. Vedení města předpokládá, že se v centru města sníží provoz. Svedení automobilové dopravy pod povrch […]
  • V Praze pokračuje rekonstrukce silniční sítě30. září 2013 V Praze pokračuje rekonstrukce silniční sítě V současné době se Technická správa komunikací hl. m. Prahy zaměřila na rekonstrukci Hornopočernické ulice v Městské části Praha 19 - Kbely, a to v úseku od Mladoboleslavské až po křížení […]
  • Začíná sezóna skibusů11. prosince 2014 Začíná sezóna skibusů Provoz skibusu Hradce Králové se Skicentrem  Deštné bude letos zahájen v sobotu 20. prosince 2014 a bude trvat až do neděle 15. března 2015 (hlavní sezóna Skicentra).  Linka Skibusu začala […]
  • Práce na stavbě dálnice D3  budou letos pokračovat3. února 2015 Práce na stavbě dálnice D3 budou letos pokračovat Na jaře by se měly začít stavět další dva úseky jihočeské dálnice D3. Konkrétně mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným. Vše za předpokladu, že se žádná firma neodvolá […]
  • Tip na výlet – Na zámek Kozel autem i na kole18. září 2009 Tip na výlet – Na zámek Kozel autem i na kole Původně lovecký zámeček nedaleko Plzně je dobrým cílem pro motorizované návštěvníky i pro cyklisty. Pro parkování jsou vyhrazena dvě parkoviště. Pro obdivovatele mostních […]