Modernizace tramvají v Praze probíhá ve spolupráci s firmou Cegelec a.s.

Každoročně proběhne v dílnách Dopravního podniku Praha celkem 411 oprav tramvají. Při realizaci modernizace trakčního zařízení výrazně pomáhá firma Cegelec a.s. Foto v článku.V dílnách DP Praha v Hostivaři se pracuje v několika halách na opravách a modernizaci stávajících tramvají. Prostory vozovny nabízejí pohled na klasické pracoviště s kolejištěm i na modernizovanou halu s tlakovým „vznášedlem“ pro manipulaci s těžkými tramvajovými vozy.

Transport tramvajového vozu pomocí vzduchového polštáře Rekonstrukce tramvaje - v popředí elektrovýzbroj Cegelec

Firma Cegelec a.s. vyvíjí v České republice od roku 1997 trakční zařízení na bázi moderních polovodičů, která slouží k regulaci otáček stejnosměrných a střídavých trakčních motorů tramvají, trolejbusů i vozidel metra. Zabudováním modernizovaného zdroje dochází k úsporám elektrické energie a také se prodlouží životnost tramvaje. Že se modernizaci tramvají věnují i v jiných zemí svědčí i to, že ve vozovně v Hostivaři čeká na modernizaci s využitím zdroje od firmu Cegelec a.s i tramvaj z Goteborgu. Až dosud sloužila 25let a byla na ní provedena úprava střední části na nízkopodlažní variantu.

Vozovna - Praha Hostivař Tramvaj dopravního podniku Goteborg

 

Dopravní podnik Praha má celkem 969 tramvají a každý všední den jich jezdí 798 na tratích 35 linek. Nízkopodlažních tramvají nejezdí v Praze mnoho. V dílnách v Hostivaři probíhá právě úprava několika vozů a rekonstrukce vychází stále výrazně levněji než nákup nových tramvají. Další informace o vozovém parku DP Praha.

Firma Cegelec a.s. Česká republika je inženýrská a výrobní společnost, která se specializuje na městskou hromadnou dopravu. Cegelec pokračuje ve výrobním programu, který byl převzat z ČKD a soustředí se na vlastní vývojové a projekční aktivity. Pro dopravní podnik Praha pomáhá firma realizovat rekonstrukce tramvají a od ledna 2008 budou probíhat první zkoušky na vozidle s využitím superkondenzátoru s elektronikou. Nové zařízení má umožnit skladování energie přímo ve vozidle nebo v trakční síti a dále pak využívat nahromaděnou elektrickou energii vzniklou při brzdném procesu pro rozjezd a jízdu.


Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,68521 s | počet dotazů: 186 | paměť: 46627 KB. | 24.02.2021 - 21:58:49