Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Rozčarování | Futurama

Tramvajová trať Starý Hloubětín – Lehovec se bude opravovat


Reko TT Stary Hloubetin Lehovec smycka Lehovec vyjezd
Reko TT Stary Hloubetin Lehovec smycka Lehovec vyjezd
0 0 hlasů
Hodnocení článku

Z důvodu opravy tramvajové trati bude od soboty 22. do pondělí 24. ledna přerušen provoz tramvají v úseku Starý Hloubětín – Lehovec. Dále od 24. do 30. ledna bude v tomto úseku provoz tramvají omezen.

O tramvajové trati

Tramvajová trať Starý Hloubětín – Lehovec je úsek tramvajové trati v Hloubětíně v městské části Praha 14. Trať vede v celé své délce po vlastním tělese uprostřed Poděbradské ulice v úseku od smyčky Starý Hloubětín do smyčky Lehovec.

Historie

Plány na vybudování tramvajové tratě na Lehovec se objevily již v roce 1929, kdy se uvažovalo o zřízení nové tramvajové vozovny, která by stála v místech dnešní smyčky Lehovec. Vozovna pak vznikla počátkem 50. let na jiném místě přímo v Hloubětíně a k prodloužení trati Poděbradskou ulicí na Lehovec došlo až v roce 1976 kvůli dopravní obsluze sídliště Hloubětín a vznikajícího sídliště Lehovec. Přitom byla přestavěna dosavadní smyčka Hloubětín (po vzniku stejnojmenné stanice metra přejmenovaná na Starý Hloubětín) a součástí stavby byl i kolejový trojúhelník v křižovatce s ulicí Kbelskou. Trať byla vybudována za použití velkoplošných panelů BKV.

Vybudování trati a autobusového terminálu u smyčky Lehovec vedlo k zániku dosavadního malého terminálu linek do Horních Počernic v ulici Na Obrátce, po němž zůstal název ulice.

Roku 1986 zanikla trať v ulici Kbelské a tramvajová křižovatka kvůli vyhrazení Kbelské ulice pro silniční okruh. Byly nahrazeny novým, západněji umístěným napojením před smyčkou Starý Hloubětín, mimo popisovanou trať.

Rekonstrukce v roce 2010

Pokládání pražců při rekonstrukci

Od začátku března roku 2010 do začátku května téhož roku probíhala rekonstrukce trati, při které bylo odstraněno původní tramvajové těleso tvořené BKV panely a nahrazeno novou kolejí klasické konstrukce, tedy na pražcích. Při rekonstrukci nebyly použity žlábkové kolejnice běžně používané v pražské tramvajové síti, nýbrž běžné železniční bezžlábkové kolejnice tvaru S49 E1. Na automobilových přejezdech jsou doplněny přídavným širokým žlabem. Na přechodech pro pěší jsou použity přídavné gumové profily.Při rekonstrukci došlo také k zrušení podchodu u zastávky Sídliště Hloubětín, který byla nahrazen světelnou křižovatkou.

Trasování

Trať vede od vjezdu do smyčky Starý Hloubětín (původně Hloubětín) do smyčky Lehovec, kde je ukončena. Celá trať prochází Poděbradskou ulicí a její délka je přibližně 1500 metrů. Na celém úseku se nachází tři nácestní zastávky, a to v obou směrech, a jedna zastávka ve smyčce Lehovec.

Kbelská

Zastávka Kbelská se nachází přibližně 100 metrů za křižovatkou ulic Poděbradská, Kbelská a Průmyslová. Přístup z chodníku na zastávku je možný přechodem vybaveným světelnou signalizací. Po krajích vozovky se nachází dvojice stejnojmenných autobusových zastávek.

Hloubětín

Zastávka Hloubětín se nachází v úrovni stejnojmenné stanice linky metra B nedaleko křižovatky Poděbradské s Chvalskou ulicí. Přístup na zastávku je umožněn pomocí podchodu, který spojuje výstup z metra s tramvajovými i autobusovými zastávkami. Dvojice autobusových zastávek se nachází po krajnicích vozovky; další zastávka v bezprostřední blízkosti se nachází ve Chvalské ulici.

Sídliště Hloubětín

Nácestní zastávka Sídliště Hloubětín se nachází nedaleko křižovatky s ulicí Slévačskou. Do rekonstrukce trati v roce 2010 byl přístup k zastávce umožněn pouze podchodem, který jí spojoval s oběma okraji Poděbradské. Během rekonstrukce byly prostřední východy z podchodu na ostrůvky tramvajové zastávky zazděny a pro přístup k zastávce byla nově vybudována světelná signalizace, která umožní i bezbariérový přístup.

Lehovec

Lehovec je trojkolejná koncová smyčka s jednou výstupní a dvěma nástupními zastávkami. Deponační kapacita smyčky je 31 vozů typu T. Vzhledem k umístění smyčky mezi dvě větve Poděbradské ulice je ve smyčce zřízen podchod spojující nástupiště s oběma částmi Poděbradské. Na smyčku přímo navazuje menší autobusový terminál, který je v současnosti využíván pouze jednou denní a jednou noční linkou.

Provoz

V běžném denním provozu je trať využívána linkami číslo 19 a 25, v noci pak linkami 92 a 94.

Uzavírka

Opatření 22. – 24. ledna:

Linky číslo 19, 25, 92 a 94 budou ve směru z centra ukončeny v obratišti Starý Hloubětín.

V denním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X19 v trase Lehovec – Hloubětín – Starý Hloubětín.

V nočním provozu bude náhradní doprava zajištěna prodloužením autobusové linky číslo 912 z Lehovce do zastávky Starý Hloubětín a jejím posílením ve zmíněném úseku.

Ve vyloučeném úseku lze využít i autobusovou linku číslo 953, která je prodloužena do trasy Brandýs nad Labem-Stará Boleslav – Lehovec – Starý Hloubětín (zastávky v úseku Lehovec – Starý Hloubětín jsou shodné se zastávkami autobusové linky číslo 912).

Opatření 24. – 30. ledna:

Z důvodu opravy tramvajového obratiště Lehovec bude linka číslo 25 ve směru z centra ukončena v obratišti Starý Hloubětín.

V úseku Starý Hloubětín – Lehovec lze využít linku číslo 19.

Náhradní doprava nebude zavedena.



Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 hlasů
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 0,83260 s | počet dotazů: 220 | paměť: 29827 KB. | 25.09.2022 - 19:07:20