Technická studie pomůže stanovit koridory veřejné hromadné dopravy v okolí Prahy


0 0 votes
Hodnocení článku

Rada Středočeského kraje schválila na svém dnešním zasedání záměr vyhotovení technické studie potenciálu rozvoje systému veřejné hromadné dopravy v Pražské metropolitní oblasti. Studie pomůže stanovit a územně chránit případné potenciální koridory pro využití veřejnou hromadnou dopravou, které s ohledem na stále zvyšující zájem cestujících bude nutné v budoucnu pro případné uspokojení poptávky využít.  Součástí studie bude také návrhový oddíl, ve kterém budou stanoveny parametry a ideový návrh nových potenciálních koridorů pro veřejnou dopravu a definice požadovaných podmínek pro maximalizaci dopravního významu veřejné hromadné dopravy. „Bude taktéž navrženo rozmístění dopravních bodů a doporučen návrh nových infrastrukturních prvků a staveb, přičemž všechna opatření budou navržena a kategorizována s ohledem na jejich účelnost, udržitelnost a univerzalitu jejich využití,“ vysvětluje náměstek pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

Společně se studií bude doplněno také ekonomické hodnocení staveb tramvajových tratí. Týká se to zejména možného budoucího prodloužení tramvajové trati Kobylisy – Zdiby, která by se měla začít stavět po roce 2025. Pozornost tak bude věnována propojení terminálu Sedlec – Odolena Voda včetně ekonomického hodnocení varianty pro nekolejovou dopravu „BRT koridor“ a „Prodloužení TT terminálu Sedlec – Líbeznice – Měšice.“ Vedení tratě je nutné řešit již nyní, aby s ním obce počítaly při zapracování ve svých územních plánech. Předpokládané náklady na realizaci studie jsou stanoveny na více než 6,5 milionů korun.

Zdroj: Středočeský kraj

Ilustrativní foto: B.Blanka, IZDoprava

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,05936 s | počet dotazů: 209 | paměť: 20373 KB. | 19.04.2024 - 06:17:38