Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Domacírady

Ředitelství silnic a dálnic začíná využívat výstražné pásy

Ředitelství silnic a dálnic zavádí do silničního provozu nový bezpečnostní prvek. Jsou jím mobilní výstražné pásy, které mohou být umístěny všude tam, kde dochází k omezením v dopravě. „Při současné stavební aktivitě na hlavních dopravních tepnách je riziko střetů se stavební technikou pracující na silnicích poměrně vysoké. Klasické bezpečnostní prvky řidiči občas přehlédnou. Jde také o náš krok ke zvýšení bezpečnosti práce zaměstnanců na stavbách, řidiče tyto pásy donutí dříve brzdit“ říká Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD ČR.

Výstražné prahy jsou dvoumetrové pásy z polyuretanu vyztuženého skelným vláknem o výšce 2,5 až 3 cm. Mají žlutou reflexní barvu a jsou opatřeny odrazkami. Prahy mají obdobnou texturu a přilnavost povrchu jako vozovka. V některých zemích je používání pásů stanovené a při krátkodobých pracích předepsané.  K zajištění pracovního místa se pokládají 3 pásy v odstupu 5m ve vzdálenosti 150m před značkou uzavírající daný jízdní pruh. Řidiči jsou při přejetí pásů klapáním varováni, aniž by se při tom poškodilo vozidlo, a tak mají ještě dostatek času před uzavírací značkou změnit pruh.

Tyto pásy jsou v Evropě používány již mnoho let. Používají se povinně v Nizozemsku, řidiči se s nimi mohou setkat také v Německu, Švýcarsku či Rakousku. Prahy se umisťují do vzdálenosti 100 až 150 před signalizační tabule upozorňující na práce na silnici.

V průběhu srpna 2014 se začnou výstražné prahy používat ve větším počtu na všech dálnicích a některých rychlostních silnicích.

Zdroj: ŘSD


Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,14958 s | počet dotazů: 181 | paměť: 53227 KB. | 24.10.2021 - 15:09:33
X