Praha připravuje opravu Libeňského mostu


P9050019
Praha - Libeňský most

Praha – Libeňský most

Rada hl. m Prahy schválila na svém jednání 29.7.2014 materiál, kterým se navrhuje odůvodnění významné veřejné zakázky s názvem Rekonstrukce souboru mostních objektů a komunikací ul. Libeňský most v Praze 7 a 8. Jedná se o rekonstrukci všech mostních objektů, přilehlých komunikací a nutných přeložek inženýrských sítí v ulici Libeňský most od ulice Jankovcova v Praze 7 ke křižovatce Palmovka Praha 8 a na základě požadavku Dopravního podniku hl. m. Prahy bude součástí kompletní výměna trakčního vedení a kolejového svršku pro tramvajovou trať v ulici Libeňský most a okolí.  Součástí rekonstrukce je novostavba inundačního mostu vyvolaná v souvislosti s výstavbou protipovodňových opatření. Celková předpokládaná hodnota této veřejné zakázky činí dvě miliardy Kč. Veřejná zakázka bude zadána na základě základního ekonomického kritéria ekonomické výhodnosti nabídky, které sestává ze dvou dílčích hodnotících kritérií a to celkové nabídkové ceny (80%) a doby realizace díla (20%).

Konečné rozhodnutí, aby Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) mohla tuto nadlimitní zakázku vypsat, přísluší Zastupitelstvu hl. m. Prahy.  

 „V roce 2009 jsme si nechali udělat studii technického stavu mostů a Libeňský most vyšel jako jeden z nejhorších, který nejvíce utrpěl povodní v roce 2002 a již dlouho dobu čeká na generální opravu,“ uvedl šéf TSK Ladislav Pivec a dodává: „Pokud s opravou nezačneme rychle, hrozí omezení individuální automobilové dopravy, zatím zde je omezení jen pro vozidla nad 7,5 tuny a další podmínkou je, že se na mostech nepotkají protijedoucí tramvajové soupravy a omezení rychlosti tramvají na 20km/hod.“

Libeňský most

Libeňský most

Základní informace:

Libeňský most je jedním z mostů, vedoucích přes řeku Vltavu v Praze. Po proudu řeky je čtrnáctým mostem. Samotná mostní konstrukce má délku 370 m, spolu se zemní rampou na holešovické straně pak 780 m, což ho činí nejdelším silničním mostem v metropoli. Oproti ostatním starším mostům, které byly stavěné se šířkou 16 m, tento už byl o pět metrů širší. Po svém otevření měl již asfaltovou vozovku i těleso pro tramvajovou dopravu.

Betonový most, navržený v kubistickém slohu podle projektu architektů Pavla Janáka a Františka Mencla, má pět kleneb o rozpětí 28 až 42,8 m, na libeňské straně pak klenbu jedinou o rozpětí 48 m a ve středu ostrova je rámová konstrukce o rozpětí 6,2 m. Pro veřejnost se otevřel 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky.

Most „pronásledovaly“ změny v pojmenování:

1928–1938: Libeňský most; 1938-1940: Baxův most (Karel Baxa); 1940–1945: Libeňský most; 1945–1952: Baxův most; 1952–1962: Stalingradský most a od 1962 opět Libeňský most. Most nahradil původní dřevěné provizorium z roku 1903.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,37470 s | počet dotazů: 206 | paměť: 20324 KB. | 07.05.2024 - 00:15:36