Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Rozčarování

Nová tramvajová trať vede až ke stanici metra Radlická

V Praze na Smíchově byla 4.10. 2008 zprovozněna tramvajová trať, která vede původní trasou až ke stanici Laurova a dále nově postaveným úsekem od radlické školy až před novou budovu ČSOB a stanici metra.   FOTO a VIDEO v článku.

Nový úsek splňuje požadavky města na preferenci tramvajové dopravy protože vede po zvýšeném tramvajovém pásu, má bezpečnou úpravu nástupišť a dopravní značení včetně bezpečnostního napojení, které umožňuje tramvaji preferenční průjezd světelnou křižovatkou. Na konečné smyčce si cestující povšimnou tvaru zastřešení zastávky a neobvyklé špičky na sloupech trakčního vedení (charakteristický rukopis ing. arch. Patrika Kotase). Nechybí ani automat na prodej jízdenek a informační panel s neoznačeným zeleným tlačítkem pro hlasový kontakt s informační centrem.

Praha 5 - konečná tramvají u stanice metra Radlická Praha , Radlická - vjezd na točku

Nový úsek má délku 741 metrů a původně čtyřpruhový úsek ulice je narazen zvýšenou tramvajovou tratí, která oddělena od průjezdního pásu pro auta šikmými obrubníky. Taková úprava umožní nouzový přejezd po tramvajovém tělese. Spínače umístěné na trolejích umožní regulaci světelné signalizace a preferování průjezdu tramvaje křižovatkami.


Realizace stavby  od 31.7.2007 do dokončení všech stav 31.12.2008. V současné době je úsek plně průjezdný pro tramvaje!

Investor Dopravní podnik hl. města Prahy a.s.

Projekt : Metroprojekt Praha

Zhotovitelé: SSŽ,a.s. – stavební část a ČKD Praha DIZ a.s. – technologie.

 

K nahlédnutí fotografie předchozího stavu Radlické ulice i slepé zakončení před radlickou školou na stránkách MHD. 


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 0,85603 s | počet dotazů: 162 | paměť: 22748 KB. | 26.01.2022 - 07:04:54