Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Rozčarování | Futurama

Nádraží v Ústí nad Orlicí opět slouží svému účelu


Stavba Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí pokročila do závěrečné fáze. V provozu je již nová přeložka trati, která umožnila podstatné zvýšení rychlosti, vlaky mohou od poloviny listopadu opět zastavovat ve stanici Ústí nad Labem. V pondělí 1.12.2014 se na stavbě uskutečnil ředitelský kontrolní den.

Na financování prací se podílí Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Rekonstrukce orlickoústeckého uzlu začala loni v únoru, po dokončení všech prací se zvýší rychlost projíždějících vlaků, současně dojde k modernizaci nejen sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale také trakčního vedení a napájení. Cestujícím budou sloužit dvě zvýšená ostrovní nástupiště se čtyřmi nástupními hranami o celkové délce 1 350 metrů. Mimoúrovňový přístup k vlakům zajistí podchod, nejen osoby s omezenou schopností pohybu a orientace budou mít k dispozici dva výtahy.

Od 17. listopadu se opět otevřela pro veřejnost již z velké části modernizovaná stanice Ústí nad Orlicí. Funkční je nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna. I když stavba ještě není zcela dokončená, prostory nádraží jsou připraveny tak, aby byly bezpečné pro cestující. Ukončení celé stavby je plánováno k 31. březnu 2015. Do tohoto data budou probíhat dokončovací práce na nástupištích a hlavně na zastřešení, které se nepodařilo zajistit kvůli problémům s jedním z dodavatelů. Současně se zahájením provozu na hlavním nádraží byl pro pěší a cyklisty zpřístupněn podchod vedoucí od města z Nádražní ulice. Ten umožňuje i opětovné napojení na trasu spojující město s Kerharticemi. Otevřen je rovněž příjezd pro automobily od města, zároveň s nově vybudovaným parkovištěm pro 123 aut. Navíc jsou opět zajištěny spoje mezi autobusovým nádražím ve městě a železniční stanicí.

Základní údaje o stavbě

Název stavbyPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí
Investor stavbySpráva železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektantSUDOP Praha a.s.
ZhotovitelEUROVIA CS, a.s.
Začátek a konec stavbykm 255,411 – km 257,828
Rychlost160 km/h s lokálním omezením, 120 km/h pro klasické soupravy
Trakční vedeníMontáž 16,3 km, demontáž 15,2 km
Protihlukové stěny3 027 m
Termín zahájení2/2013
Termín dokončení3/2015
Celkové náklady stavby1 747 835 000 Kč

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,04353 s | počet dotazů: 202 | paměť: 39232 KB. | 26.03.2023 - 23:39:59