Most u Pirku čekal na dostavbu půl století


DSCN3148
0 0 votes
Hodnocení článku

Na německé dálnici 72 v nízkém pohoří Vogtland poblíž Pirku  je v provozu most, jehož stavba začala v roce 1938. Na stavbě se pracovalo 24 hodin denně ve dvou směnách. Celkem bylo zaměstnáno přibližně 450 pracovníků. V roce 1940 stavební práce ustaly. Do té doby bylo dvanáct oblouků dokončeno, zdivo a vozovka stále chyběly. V  poválečném období nebyl o dostavbu mostu zájem, protože po rozdělení Německa byl umístěn na okraji pohraniční oblasti NDR. Stavba zůstala rozestavěná a dokončena až po sjednocení Německa.

Na stavbě mostu se opět začalo pracovat v září 1990. Severní pruh mostu byl otevřen provozu 2. října 1992 a jižní pruh následoval 6. září 1993. Most je vysoký 60 metrů, dlouhý 505,5 metrů a má jedenáct pilířů. Jádra betonových pilířů jsou obložena žulovými kameny. Svrchní desku tvoří trámová konstrukce z předpjatého betonu, která je široká 29,5 metrů.

Na jednom z mostních pilířů je umístěna pamětní deska se jménem Josef Scheidler. Tento pán byl vedoucím oddělení stavby tunelů a mostů na nejvyšším stavebním úřadě Svobodného státu Bavorsko a významně se podílel na údržbě a dostavbě mostu.

Zdroj: Wikipedia.org

Foto: B.Borová, IZDoprava.cz

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,17989 s | počet dotazů: 211 | paměť: 20422 KB. | 19.04.2024 - 03:34:13