Lokomotiva Taurus dostala jméno „Spirit of Brno“


Taurus Spirit of Brno

Taurus Spirit of Brno

Dne 18. září 2013 proběhl slavnostní křest za účasti zástupců ČD, ÖBB,Siemens a představiteli kraje a města nové lokomotivy řady 1216 Taurus, první v designu ČD, která nese jméno „Spirit of Brno“. Rozšiřuje se tak flotila stávajících lokomotiv Taurus, které jsou řazeny na mezinárodní spoje z Vídně přes Brno a Prahu do Německa. Od prosince 2014 začnou tyto lokomotivy pravidelně jezdit s komfortními soupravami Railjet.

První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před čtrnácti lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008. Cestující se s nimi setkávají na mezinárodních vlacích EC z Rakouska přes Českou republiku do Německa.

Lokomotivy Taurus jsou určené pro provoz na evropských tratích se střídavou i stejnosměrnou trakcí. Pracují na bázi moderní technologie třífázových asynchronních pohonů určených pro univerzální lokomotivy nejvyšší výkonové kategorie a nabízejí mimořádně vysokou spolehlivost. Lokomotiva společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej 2. září 2006 na vysokorychlostní trati Ingolstadt – Norimberk, konkrétně v úseku mezi městy Kinding a Allersberg. Při experimentu s připojeným měřicím vozem jela rychlostí 357 kilometrů za hodinu, čímž překonala dosavadní rekord o 26 km/h z roku 1955. Šlo přitom o sériovou lokomotivu bez zvláštních úprav, pouze u jejího počítačového řídicího systému byla odstraněna rychlostní omezení, která jsou jinak u těchto strojů nastavená na 230 km/h, standardní stěrače a sněžný pluh.

Od prosince 2014 budou lokomotivy Taurus jezdit s moderními soupravami Railjet, které přinesou komfortnější a rychlejší cestování z Grazu přes Vídeň a Brno do Prahy. V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah, část vozů je již ve fázi konečné montáže, a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku. Všech sedm modrých souprav pod obchodním názvem ČD Railjet vyjede v prosinci 2014.

ČD s ÖBB zavedou od prosince 2014 na trati Graz – Vídeň – Brno – Praha spoje Railjet ve dvouhodinovém intervalu. V provozu budou tři červené rakouské a sedm českých souprav v modré barvě. Vlaky Railjet Graz – Praha budou vedeny přes vídeňské hlavní nádraží. Díky tomu budou moci cestující využít pohodlné a přímé spojení bez přestupů z Prahy do Vídně, resp. do Grazu. Výrazně se zvýší kvalita cestování také mezi oběma největšími městy České republiky Prahou a Brnem. Zde nabídne Railjet atraktivní alternativu k přetížené dálnici a služby šité na míru různým skupinám cestujících: například business class pro manažery, nebo dětské kino pro rodiny s dětmi.

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 0,86020 s | počet dotazů: 209 | paměť: 32946 KB. | 29.09.2023 - 15:27:27