Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Rozčarování

Křižovatka ve Zlíně-Štípě je v provozu

křižovatka ve Zlíně – Štípě

Od 1. prosince 2012 je ve zkušebním provozu pro motoristy plně průjezdná nově vybudovaná křižovatka na rekonstruovaném Mariánském náměstí ve Zlíně-Štípě. Zbývá ještě uskutečnit měření hlučnosti a podle výsledku by měla být stavba zkolaudována na jaře roku 2013. Do té doby budou silnice označeny tabulkami „Průjezd stavbou“. V rámci rekonstrukce Mariánského náměstí ve Zlíně-Štípě byla silnice III/4911 přeložena do nové trasy, která lépe vyhovuje jednak technickými parametry a dopravním řešením křižovatky, jednak vychází vstříc požadavkům na větší bezpečnost silničního provozu. Tato silnice byla rekonstruována v délce 340 metrů, navazující silnice III/4912 byla rekonstruována v délce 160 metrů. Silnice jsou napojeny křižovatkou ve tvaru T. V úsecích, kde došlo k rozšíření nebo posunutí silnice, byla vybudována i kompletní konstrukce vozovky.

Přeložka a rekonstrukce silnic III/4911 a III/4912 s výstavbou nové křižovatky začaly letos v červnu. Jde o společnou investici ŘSZK s městem Zlínem, jejímž cílem je rekonstrukce Mariánského náměstí v městské části Štípa. Část stavby, která je investicí ŘSZK, je od 1. prosince 2012 plně zprovozněna pro silniční dopravu, městská část stavby (prostor mimo silnice) bude ještě asi půl roku pokračovat.

 „Tato stavba má největší význam pro bezpečnost dopravy a zvláště chodců v dané lokalitě. Jejím cílem bylo mimo jiné zklidnit prostor bezprostředně navazující na vchod do poutního kostela. A nový tvar křižovatky by měl přispět i k větší bezpečnosti silničního provozu. Stavební řešení křižovatky bude řidiče zřetelně upozorňovat například na to, že ve směru jízdy od Velíkové vyjíždějí z vedlejší silnice na hlavní,“ uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Zhotovitelem silniční části stavby byla společnost Alpine Bau CZ, s. r. o., Valašské Meziříčí. Konečná cena činí 15 344 131 korun (vč. DPH). Oproti původnímu rozpočtu musely být v některých místech provedeny navíc práce na zpevnění málo únosné zemní pláně. Silniční část stavby měla být podle původního harmonogramu zprovozněna již o měsíc dříve, ale na stavbě došlo ke zdržení z důvodu opožděných přeložek sítí a stavebních prací na související městské části stavby.

Od 1. prosince 2012 je ve zkušebním provozu pro motoristy plně průjezdná nově vybudovaná křižovatka na rekonstruovaném Mariánském náměstí ve Zlíně-Štípě. Zbývá ještě uskutečnit měření hlučnosti a podle výsledku by měla být stavba zkolaudována na jaře roku 2013. Do té doby budou silnice označeny tabulkami „Průjezd stavbou“. V rámci rekonstrukce Mariánského náměstí ve Zlíně-Štípě byla silnice III/4911 přeložena do nové trasy, která lépe vyhovuje jednak technickými parametry a dopravním řešením křižovatky, jednak vychází vstříc požadavkům na větší bezpečnost silničního provozu. Tato silnice byla rekonstruována v délce 340 metrů, navazující silnice III/4912 byla rekonstruována v délce 160 metrů. Silnice jsou napojeny křižovatkou ve tvaru T. V úsecích, kde došlo k rozšíření nebo posunutí silnice, byla vybudována i kompletní konstrukce vozovky.

Přeložka a rekonstrukce silnic III/4911 a III/4912 s výstavbou nové křižovatky začaly letos v červnu. Jde o společnou investici ŘSZK s městem Zlínem, jejímž cílem je rekonstrukce Mariánského náměstí v městské části Štípa. Část stavby, která je investicí ŘSZK, je od 1. prosince 2012 plně zprovozněna pro silniční dopravu, městská část stavby (prostor mimo silnice) bude ještě asi půl roku pokračovat.

 „Tato stavba má největší význam pro bezpečnost dopravy a zvláště chodců v dané lokalitě. Jejím cílem bylo mimo jiné zklidnit prostor bezprostředně navazující na vchod do poutního kostela. A nový tvar křižovatky by měl přispět i k větší bezpečnosti silničního provozu. Stavební řešení křižovatky bude řidiče zřetelně upozorňovat například na to, že ve směru jízdy od Velíkové vyjíždějí z vedlejší silnice na hlavní,“ uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Zhotovitelem silniční části stavby byla společnost Alpine Bau CZ, s. r. o., Valašské Meziříčí. Konečná cena činí 15 344 131 korun (vč. DPH). Oproti původnímu rozpočtu musely být v některých místech provedeny navíc práce na zpevnění málo únosné zemní pláně. Silniční část stavby měla být podle původního harmonogramu zprovozněna již o měsíc dříve, ale na stavbě došlo ke zdržení z důvodu opožděných přeložek sítí a stavebních prací na související městské části stavby.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 0,88923 s | počet dotazů: 163 | paměť: 19127 KB. | 22.01.2022 - 00:35:31