Když sedáte za volant nenechávejte rozum doma!


0 0 votes
Hodnocení článku

Nová reklamní kampaň Ministerstva dopravy ČR  nám připomíná, že bez myšlení nás jízda po silnicích přijde pěkně draho! O kampaňi „Nemyslíš – zaplatíš!“ a  další náměty k zamyšlení najdete v článku.

Na internetových stránkách věnovaných kampani se dozvíte pár informací o nehodách, zajímavé technické údaje o brzdné dráze a rychlosti a nahlédnete do „Mapy nehod“. Kolem našich silnic jich však uvidíme ve skutečnosti mnohem víc. Krátké video připomínající akční film ukazuje důsledky rychlé a nepozorné jízdy. Nedokážu odhadnout, na koho bude působit, ale technicky je to kvalitně provedené. Za přečtení stojí odpovědi několika specialistů, kteří se dopravními nehodami a chováním řidičů profesně zabývají. Nechybí ani zajímavosti o rychlosti a agresivním chování. Nová reklamní kampaň obsahuje dále realizaci 76 reklamních televizních spotů, 320 rozhlasových spotů, 30 tiskových inzerátů a desítky billboardů a internetových bannerů. Celou reklamní kampaň připravila reklamní agentura Euro RSCG, která zvítězila v tendru pěti uchazečů.

Všichni si přejeme, aby se nehodovost u nás snížila, a proto je preventivní reklamní kampani věnována taková pozornost a 150 milionů korun. Je to hodně nebo málo? Určitě málo na to, aby se ten, kdo nemá rozum, naučil „bezpečně jezdit“. 

 Na internetových stránkách „Nemyslíš – zaplatíš!“ jsou tři otázky, na které se pokusím formulovat svůj skromný názor.

1. Co je klíčové pro zlepšení situace na českých silnicích z hlediska chování účastníků dopravního provozu?

Chování účastníků silničního provozu souvisí s chováním lidí v současné době a se změnou hodnotového žebříčku. Až začne společnost uznávat dohodnutá pravidla obecně, pak budou pravidla uznávat i na silnicích. Doprava je jen určitý způsob pohybu a pohybem se člověk projevuje. Už jako malé děti se setkáváme se situacemi, kdy je rychlost výrazně přeceňovaná. Nejlepší je ten, kdo úkol splnil nejrychleji! Proč se nehodnotí kvalita a poctivost přístupu ke splnění úkolu? Proč se neučíme v autoškole řídit auto s ohledem na své schopnosti a s hledem na další účastníky provozu?

Považuji za klíčové naučit lidi skutečně přemýšlet o svém chování a o svých schopnostech. A ten, kdo má mozek bez schopnosti takové činnosti, ten musí přijmout přísné sankce. A v tomto případě souhlasím s reklamní kampaní.

2. Proč podle Vás Češi na silnicích umírají mnohem víc než v jiných západoevropských zemích?

Opět se vracím k předchozí odpovědi a ještě vidím dluh v práci dopravní policie. Velkou část finančních prostředků z reklamní kampaně bych dala na vzdělání a odpovídající platy dopravním policistům a také na vybavení kvalitní technikou.

3. Souhlasíte s rychlostním limitem 50 km/hod v obci?

Tady není co řešit. Limit v zastavěné části obce je správný. Platí odpověď na první otázku a připomenutí délky brzdných drah a lidské schopnosti reakce na změnu situace. A tam kde není v obci osídlení má obec možnost také upravit rychlost umístěním  dopravní značky povolující zvýšení rychlosti. 

 Za co se přimlouvám?

Hledejme způsob, jak dostat z agresivních lidí jejich agresi dřív, než si sednou za volant. Doporučuji sport a sex. Dvě aktivity, při kterých se může každý dostatečně vyřádit a pak ať si v klidu dojede až na konec světa. 

 

Článek je příspěvkem našeho Internetového magazínu www.izdoprava.cz k Evropskému dni bezpečnosti silničního provozu (13.10.2008).


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,40393 s | počet dotazů: 189 | paměť: 24500 KB. | 19.04.2024 - 00:12:22