Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Domacírady

Jaké změny čekají veřejnou dopravu v Ostravě?

Dopravní podnik Ostrava zaznamenal už v minulých letech velké pokroky. Plynulost a komfort jízdy zajišťuje výrazná obměna vozového parku. Loňský nákup 105 nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG přispěl k zlepšení životního prostředí ve městě.

Výrazný pokrok v bezpečnosti představuje instalace kamerových systémů ve vozidlech MHD. V šesti takto vybavených tramvajích, které jezdí na nejfrekventovanějších páteřních linkách, výrazně poklesly projevy vandalismu či porušování zákona. V současné době se připravuje nákup kamerové techniky pro dalších 72 vozidel – 66 tramvají a 6 trolejbusů, které v kombinaci s tzv. SOS tlačítky, jež umožní přivolat rychlou pomoc, budou znamenat další významný vklad do zlepšení bezpečnosti cestujících MHD. SOS tlačítka by měla být instalována také na zastávkách MHD.

Co se týká výše jízdného, pak se městská koalice dohodla na zmrazení cen jízdného na současné úrovni.

Od 13. prosince 2015 je zprovozněn přestupní terminál Dubina, který nabízí nový systém odbavení cestujících. Linky z uvedené oblasti do Ostravy budou nově projíždět tímto terminálem a méně vytížené spoje zde budou ukončeny, neboť tramvajová doprava je kapacitně dokáže plně nahradit. Terminál nabízí pohodlný bezbariérový přestup z autobusů na tramvaje. Po výstupu z autobusu se cestující ocitnou přímo na nástupní zastávce tramvají. Při čekání na svůj spoj budou moci cestující využít zázemí přilehlého hypermarketu.

Na výši dlouhodobého jízdného nemá přestup v terminálu žádný vliv. U cestujících z obcí Krmelín, Stará Ves n. O. a Brušperk se cena jednotlivého jízdného převážně nemění. Všichni cestující včetně cestujících z ostatních obcí mohou pro platbu jednotlivého jízdného využít čipovou kartu ODISka, s níž mohou v terminálu Dubina využít zvýhodněný přestup na prostředky MHD. Ti cestující, kteří již dnes přestupují na tramvaje (např. do centra města či Mariánských Hor), budou mít navíc cestování levnější. Nový systém nabízí i další nové obousměrné přestupní návaznosti i změny na jednotlivých linkách. Více informací na http://www.kodis.cz/terminal-dubina-zmeny-primestskych-linek-od-13-12-2015/

Od 28. února 2016 dojde ke zprovoznění přestupního terminálu Hranečník včetně trolejbusové trati, která nahradí autobusové linky mezi tímto terminálem a centrem města. V této souvislosti dojde také k zásadním změnám na autobusových linkách zajišťujících spojení mezi Petřvaldem a Ostravou.

Důvodem zřízení přestupního terminálu je snaha o zefektivnění a ekologizaci  veřejné dopravy v centru města Ostravy tím, že zde bude v cílovém stavu ponechána pouze doprava provozovaná v elektrické trakci. Silné přepravní vztahy z terminálu dále do všech centrálních částí města již bez dalšího přestupu zajistí tramvajová doprava a nově také trolejbusová trať k Mostu M. Sýkory pořízená z dotace v rámci Programu švýcarsko – české spolupráce. Na rozdíl od dnešního stavu umožní terminál komfortní přestup z autobusů bez pěší docházky. Veškerá nástupiště jsou zastřešena a cestujícím pro delší čekání bude k dispozici krytá čekárna v objektu občanské vybavenosti včetně WC.

Tramvajová  doprava  z  terminálu  Hranečník  bude  posílena,  takže  její  průměrný interval bude v pracovní dny 5 min. a večer a o víkendu 10 min. Linka 4 bude provozována v současném rozsahu a zajistí přímé spojení s  Mariánskými Horami a terminálem Svinov. Linka 12 bude prodloužena všemi spoji do terminálu Hranečník a zajistí přímé spojení s Mariánskými Horami, Vítkovicemi a terminálem Dubina. Trolejbusová  doprava  z  terminálu Hranečník bude zajištěna 3 linkami v průměrném intervalu ve špičce 3 min. a mimo špičku 10 min. včetně víkendu.

Více informací o stavbě http://mhd-ostrava.cz/?s=rekonstrukce_hranecnik

 


Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,41189 s | počet dotazů: 165 | paměť: 54924 KB. | 18.10.2021 - 19:39:45
X