Jak pokračují práce na stavbě lávky na Štvanický ostrov?


0 0 votes
Hodnocení článku

Práce na stavbě Štvanické lávky, která po dokončení propojí přes stejnojmenný ostrov čtvrti Karlín a Holešovice, pokračují na zemi i ve vodě. Zatímco mostařští specialisté Skanska betonují základy budoucích pilířů, upravuje dno Vltavy unikátní podvodní buldozer. Obojživelný dozer KOMATSU je dlouhý 10 m a široký 4 m, na souši váží 43 500 kg. Může pracovat v hloubce až 7 m, přičemž nad hladinu vyčnívá jen komín, který obsahuje výfukové a sací potrubí, sloužící naftovému motoru o výkonu 200 kW (270 koní), který pohání celý pneumaticko-hydraulický systém stroje. Na vrcholu komínu je kromě signalizačního majáku umístěna i malá všesměrová anténa, pomocí které je stroj řízen dálkovým ovládáním. Pro případ jeho selhání je na strojovně umístěn malý ovládací panel, pomocí kterého může potápěč dopravit stroj na břeh. V následujících týdnech se začnou budovat piloty na dně Vltavy – ty se stanou základem pro budoucí říční pilíře. Pokračovat budou také práce na souvisejících přeložkách inženýrských sítí, změnách přístupu k přívozu a úpravách obou břehů.

„Pilíře založené na pevné zemi budujeme postupně na Štvanici a karlínském břehu, na holešovické straně stavíme navíc základy pro zdvihací zařízení posledního pole, aby most odolal i tisícileté vodě. Podvodním bagrem teď prohlubujeme dno Vltavy tak, abychom mohli založit i dva „říční“ pilíře“ a dostat se na místo s lodní mechanizací. Téměř 2500 krychlových metrů vytěženého materiálu odvezeme k recyklaci loděmi, čím ušetříme centrum Prahy přejezdů 200 naložených těžkých nákladních aut“, říká projektový manažer Skanska Michal Kunc.

Lávka se začala stavět v lednu 2022 a investorem stavby je Hlavní město Praha. Železobetonová konstrukce je unikátní využitím prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysoce hodnotného betonu. Téměř 300 metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty dokončí Skanska letos v prosinci.

 

Zdroj a foto: Skanska

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ficus

Nemohli by páni radní místo budování kktin dostavět okruh kolem Prahy? Ten tu byl potřeba už před dvaceti lety. Nebo myslíte, páni radní, že svedená doprava z celý republiky a okolních zemí na jednu jižní spojku bude mít jiný řešení???

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,39014 s | počet dotazů: 216 | paměť: 20396 KB. | 20.04.2024 - 07:12:26