Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Domacírady

Dopravní podnik Praha udělal další krok v přípravě stavby lanovky z Podbaby do Bohnic

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal výběrové řízení na zhotovení dokumentace a autorský dozor stavby Lanová dráha Podbaba-Troja-Bohnice. Zadavatel má v úmyslu v budoucnu zahájit stavbu lanové dráhy, která bude představovat přímé propojení městských částí Praha 6, Praha 8 a Praha-Troja veřejnou dopravou. Předmětem plnění zakázky je zpracování kompletní projektové dokumentace a realizace inženýrské činnosti za účelem realizace Stavby LD Podbaba-Troja-Bohnice. Předmětem plnění veřejné zakázky je rovněž výkon autorského dozoru ze strany vybraného dodavatele. Lhůta pro podání nabídek je 3. 12. 2021. Předpokládaná hodnota zakázky je 64,5 mil. Korun. Dále bylo vypsáno výběrové řízení na organizátora mezinárodní architektonické soutěže na podobu tří stanic lanovky a pěti podpůrných pilířů. Termín dodání nabídek je 19.11.2021.

Vítězové obou zakázek by měli být známí do konce ledna 2022. Subjekty, které se budou chtít zúčastnit veřejné zakázky na projektanta lanovky Podbaba – Troja – Bohnice, budou muset doložit, že v minulosti projektovaly novostavbu nebo rekonstrukci visuté lanové dráhy.„Prvním úkolem projektanta bude příprava dokumentace k posouzení vlivu stavby na životní prostředí dle zákona, tzv. EIA, její projednání a získání kladného stanoviska. To bude zcela zásadní bod tohoto projektu. Až na základě výsledků EIA bude projektant moct vypracovat finální projektovou dokumentaci pro sloučené územní a stavební řízení. Ze zkušeností z jiných projektů vzhledem k procesní složitosti a komplikované legislativě předpokládáme, že jen tato etapa zabere zhruba  rok až rok a půl,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Realizaci lanovky Podbaba – Troja – Bohnice schválila Rada hlavního města Prahy na konci srpna 2020. Záměr lanovky byl ověřen studií proveditelnosti, kterou zadal ROPID v roce 2018. Následná technická studie, kterou zpracoval METROPROJEKT Praha, stabilizovala umístění i hmotové řešení všech tří stanic lanovky a podpěr s ohledem na budoucí koordinaci se zamýšlenými tramvajovými tratěmi v oblasti a rozvojovým plánem Zoo Praha. V první polovině letošního roku DPP provedl předběžné tržní konzultace se dvěma klíčovými světovými výrobci lanovek, společnostmi Doppelmayr a Leitner, v rámci kterých ověřoval především technické řešení plánované lanovky s ohledem na předpokládané investiční náklady. Lanová dráha bude mít tři stanice: Podbaba, Troja a Bohnice. Její předpokládaná délka bude cca 2,3 km a předpokládané náklady na její výstavbu jsou odhadovány na přibližně 2,007 miliard korun.

Vizualizace plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice jsou čistě ilustrační a sloužily pro potřeby technické studie. Skutečná podoba stanic lanovky i sloupů vzejde teprve z mezinárodní architektonické soutěže.

Zdroj: Dopravní podnik Praha

Autor vizualizací – METROPROJEKT Praha.

Dodatek: V roce 2010 vyšla aprílová zpráva https://www.izdoprava.cz/pomuze-praze-nova-lanova-draha/ o plánované výstavbě lanovky do pražské ZOO. Text byl uveden s nadsázkou, trasa lanovky je odlišná, ale nově připravovaná varianta je také připravována jako alternativní řešení veřejné dopravy.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,19536 s | počet dotazů: 181 | paměť: 58842 KB. | 02.12.2021 - 22:57:05
X