Dopravní podnik hl.města Prahy má problém uzavřít novou smlouvu na pronájem reklamních ploch na autobusech


Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) už zná nabídky uchazečů předložené ve výběrovém řízení na pronájem reklamních ploch na  300 autobusech pražské MHD. Nejvyšší nabídka, kterou DPP obdržel, činí více než tři milióny korun za půlroční pronájem. Přelomové výběrové řízení DPP je u konce. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750  Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně. Konečně se tak ukazuje, jaké jsou reálné tržní ceny za pronájem našeho majetku,“ vysvětluje vedoucí odboru Marketing a komunikace DPP Josef Voltr. Podle něj má v současné době Rencar v pronájmu 130 tisíc reklamních nosičů, za  které platí DPP dohromady zhruba 50 miliónů Kč ročně. Je jasné, že ne všechny plochy jsou stejně velké a stejně atraktivní, rozdíl v cenách pronájmu je však významný.

„Jediným hodnotícím kritériem pro nového partnera byla navržená cena za  pronájem reklamních ploch,“ sděluje generální ředitel DPP Martin Gillar s tím, že nejvyšší nabídka činila více než tři miliony korun. Vítěz tendru měl získat právo na pronájem reklamních ploch pro 150 autobusů typu SOR NB12 a 150 autobusů typu SOR NB18, v důsledku nařízeného předběžného opatření však k uzavření smlouvy s vítězným uchazečem nemůže DPP v tuto chvíli přistoupit.„Proti nařízenému předběžnému opatření podáme odvolání,“ doplnil Gillar.

Zatímco DPP ročně získává na pronájmu všech svých reklamních ploch zhruba 50 milionů Kč, výdělky Rencaru jsou výrazně vyšší. Příjem Rencaru z pronájmu reklamních ploch na majetku DPP činí zhruba 117 milionů ročně.

DPP však momentálně smlouvu na pronájem reklamních ploch na autobusech uzavřít nesmí, protože společnost Rencar, která plochy dosud užívá podle neplatné smlouvy, podala návrh na předběžné opatření,  kterým soud zakázal DPP plochy vítězi výběrového řízení pronajmout.

Právě změna spolupráce s Rencarem je jedním z důležitých letošních úkolů pro  vedení DPP. Právní analýzy DPP, rozhodnutí antimonopolního úřadu i policejní vyšetřování poukazují na neplatnost smlouvy mezi DPP a Rencarem z roku 1997. Z těchto důvodů vede DPP s Rencarem několik soudních sporů a chce co nejdříve vypsat velké výběrové řízení na provozovatele reklamních ploch v prostorách pražské MHD.

Rencar oproti tomu na kontraktu s DPP trvá. Společnost proto podala určovací žalobu na platnost smlouvy a několik předběžných opatření. DPP podle aktuálně nařízených předběžných opatření nesmí pronajmout reklamní plochy v  autobusech novému provozovateli a je povinen Rencaru i nadále umožnit provozovat reklamu na majetku DPP.

Společnost Rencar Praha založena v roce 1990. Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031.

Zdroj: DP Praha


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,19811 s | počet dotazů: 192 | paměť: 20222 KB. | 19.04.2024 - 01:43:20