Barrandovský most patří k dopravně nejzatíženějším místům v Praze!


n200804061518 P3081756
0 0 votes
Hodnocení článku

V každém dopravním zpravodajství z Prahy je informace o průjezdnosti Barrandovského mostu a Jižní spojky, neboť zde dochází k časté tvorbě kolon. Vedení nájezdových ramp nutí řidiče k výraznému zpomalení rychlosti. Směrem od Plzně je před nájezdem na most jedna z nejrizikovějších zatáček v Praze. Foto v článku.  Aktuální článek o dopravní situaci ze dne 15.7.2009.Barrandovský most je spolu s Jižní spojkou součástí základního komunikačního systému, který byl zpracován a schválen v roce 1974. Most navazuje na komunikaci vedoucí po svahu Barrandova a v poměrně úzkém prostoru na levém břehu Vltavy se tísní veškeré potřebné nájezdové rampy. Pro vedení čtyř pruhů vozovky v každém směru byly postaveny vlastně dva mosty z předpjatého betonu, každý o šířce 40 metrů. Mosty mají tři pole a pět železobetonových pilířů drží most ve výšce 15 metrů nad hladinou Vltavy. Délka přemostění je 343,74 metrů a úhel křížení  s tokem Vltavy je 53 stupňů. Most spolu s částí  Jižní spojky tvoří spojení mezi dálnicí D1 a dálnicí D 5.

Barrandovský most - pohled z pravého břehu Vltavy Barrandovský most

 Upozornění pro řidiče! Časté místo nehod byla pravotočivá zatáčka na konci sjezdu po komunikaci od Barrandova.  Po dlouhém klesání musí řidiči  zatočit vlevo na nájezdovou rampu a pokračovat na Barrandovský most. V současné době jsou umístěné výstražné dopravní značky hned na počátku klesání a před samotnou zatáčkou je výrazné vodorovné dopravní značení. Každopádně se toto místo nutné projíždět  pozorně a s výrazně sníženou rychlostí. Také je nutné věnovat pozornost v místech průjezdu kolem místa napojení nájezdových ramp.

Nájezdová rampa na Barrandovský most - směr od Barrandova Barrandovský most - směr k Jižní spojce

 Stavba mostu byla zahájena v roce 1978 a první polovina mostu byla dokončena v roce 1983, dokončení všech staveb bylo v roce 1988. Autorem projektu jsou Ing.Jiří Hejnic,CSc., Ing.Pavel Tripal a Ing. Karel Filsak. Dodavatelem stavby byla firma Stavby silnic a železnic. Původně dostal most jméno most Antonína Zápotockého. Most je ve správě TSK Praha.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Brno plánuje rozšířit počet parkovišť P+R25. července 2019 Brno plánuje rozšířit počet parkovišť P+R O dalších místech, na kterých by v budoucnu mohla vzniknout parkoviště typu Park + Ride, jednali včera brněnští radní. Na zasedání odsouhlasili, že původních 11 lokalit, u kterých se bude […]
  • Nové nádraží v Moravském Berounu22. března 2023 Nové nádraží v Moravském Berounu Moravský Beroun je moravské město ležící severovýchodně od Šternberka, které je významným turistickým střediskem Nízkého Jeseníku. Město má také bohatou hornickou historii a od 16. století […]
  • V Žilině budou jezdit trolejbusy z Plzně26. listopadu 2012 V Žilině budou jezdit trolejbusy z Plzně Dopravní podnik města Žilina posílí svůj vozový park o dvacet nových  nízkopodlažních trolejbusů s moderními informačními systémy pro cestující včetně navigace GPS. Nová vozidla přinesou […]
  • Ve  Zlíně-Štípě probíhá rekonstrukce silnic18. června 2012 Ve Zlíně-Štípě probíhá rekonstrukce silnic Od poloviny letošního června začínají stavební práce na přeložce a rekonstrukci silnic III/4911 a III/4912. Silnice III/4911 bude na Mariánském náměstí ve Zlíně-Štípě přeložena do nové […]
  • Klecanská Veteran Ralley 20175. ledna 2003 Klecanská Veteran Ralley 2017
  • Upozornění na nebezpečnou situaci v Turecku16. března 2016 Upozornění na nebezpečnou situaci v Turecku V souvislosti s aktuálním zhoršením bezpečnostní situace na celém území Turecké republiky doporučuje MZV ČR všem českým občanům, kteří se na území Turecka zdržují, aby vždy a všude dbali […]
  • Záplavy komplikují železniční dopravu!7. srpna 2010 Záplavy komplikují železniční dopravu! Trvalé deště a zvýšená hladina vodních toků způsobují komplikace na železničních tratích. České dráhy informují o uzavření železničních tratí - informace  dnes - 18.00 hod. Liberecký […]
  • Výtah Národní třída10. května 2012 Výtah Národní třída
  • Začala rekonstrukce hlavního nádraží v Praze.18. prosince 2006 Začala rekonstrukce hlavního nádraží v Praze. Pod proměnou hlavního nádraží se podepisuje italská firma Grandi Stazioni ČR a architekt Patrik Kotas. Stávající prostředí nádraží by se mělo  změnit a nabídnout novou úroveň odbavovacích […]
  • Cestující dalších autobusových linek mohou užívat internet25. srpna 2014 Cestující dalších autobusových linek mohou užívat internet V měsíci srpnu 2014 došlo k dalšímu rozšíření služby Wi-Fi Internet zdarma ve vozech ČSAD autobusy Plzeň a.s. Celkem disponuje bezplatným Internetem již 32 autobusů. Připojení k […]
Stránka načtena za 2,11561 s | počet dotazů: 195 | paměť: 24517 KB. | 24.04.2024 - 13:10:34