Tunely nové trasy metra A jsou proraženy

Dnes 26. listopadu 2012 byly slavnostně ukončeny ražby tunelů na prodloužení trasy pražského A metra ze stanice Dejvická do Motola. Oba dva štíty – Tonda a Adéla – dorazily do stanice Dejvická a jejich řezné hlavy se dostaly na konec obratových kolejí pod ulicí Evropská. Každý ze štítů vyrazil 4177 metrů tunelu, nejvyššího výkonu dosáhla Adéla, když za jeden den zvládla 37 metrů. Celkem štíty odtěžily čtvrt milionu krychlových metrů horniny a osadily 32 400 železobetonových segmentů, které tvoří definitivní ostění tunelů. Jeden stroj obsluhovalo deset specialistů, kteří pracovali ve čtyřech směnách. Tonda začal pracovat 12. dubna 2011 na trase na Vypichu a Adéla ho následovala o tři měsíce později – 14. července 2011. Podle plánu měly štíty dorazit do Dejvic až 4. prosince 2012. Štíty budou v následujících dnech rozebrány a po repasi připraveny na další nasazení. Výstavba trasy V.A metra pokračuje podle harmonogramu i ve všech čtyřech stanicích i na jejich napojení na povrch. Tunely budou v následujících měsících vystrojeny a budou v nich pokládány koleje. Cestující by se na nové trase měli svézt v roce 2014

Slavnostnímu a velmi významnému okamžiku pro celou výstavbu tohoto nového úseku metra byli přítomni nejvyšší představitelé Prahy, Dopravního podniku, společnosti Metrostav a další hosté.

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,57153 s | počet dotazů: 191 | paměť: 25222 KB. | 23.01.2021 - 21:08:10