Praha ! Byli jsme u toho!

V sobotu 22. 11.2003 proběhl návštěvní den v nových stanicích trasy metra IV.C1, která vede z nádraží Holešovice do Ládví.Koncem června roku 2004 povede metro až do stanice Ládví. Na necelých čtyřech kilometrech se podařilo realizovat hned několik technických projektů, které je možno označit jako zcela unikátní.
1. Byla uplatněna technologie vysouvaných tunelů.
Tímto řešením se podařilo úspěšně vyřešit přechod metra pod korytem Vltavy. Princip vysouvaných tunelů spočívá v tom, že se oba tunely vybetonovaly na břehu v suchém doku a posléze se v celé délce vysunuly do předem vyhloubené rýhy. Celá operace netrvala dlouho
( v případě prvního tunelu trvala 9 hodin, u druhého tunelu trvala 7 hodin a 45 minut.).
V podmínkách řeky a pro tunely takových parametrů byla tato technologie vysouvání použita vůbec poprvé na světě.

2. Stanice Kobylisy .
Jedná se o první raženou stanici metra, která je koncipována jako jednolodní, neboť ve stanici nejsou žádné sloupy ani pilíře. a celý prostor stanice tvoří dobře přehledný a prosvětlený prostor.Světlá výška k vrcholu klenby je téměř 8 metrů. Celková délka stanice je 148 m.

3. Dvojkolejné tunely
Na celé trase jsou vyraženy celkem tři úseky dvojkolejných tunelů. V jediném tubusu bude metro projíždět oběma směry a ve stanicích nebude vznikat nepříjemný průvan..
Vybrané technické údaje:
hloubené traťové úseky ( tunely) – 1255m
ražené traťové úseky 1923 m dvoukolejné
2x427m jednokolejné
Vzdálenosti mezi stanicemi:
Nádraží Holešovice – Kobylisy 2749m
Kobylisy – Ládví 1140m

Zdroj: Metrostav 20.11.2003

 
 
 
 
 
 


Další články z IZDoprava.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Stránka načtena za 1,51601 s | počet dotazů: 147 | paměť: 16901 KB. | 04.03.2021 - 16:24:45