Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Začíná se projektovat železnice na Letiště Václava Havla




Projektová dokumentace navrhne řešení modernizace, zdvoukolejnění a přípravy pro elektrifikaci stávající přibližně čtyřkilometrové jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně. Zahrnovat bude mimo jiné obnovení zastávky Praha-Liboc, zahloubení stanice Praha-Veleslavín s přímou návazností na metro A nebo posun stanice Praha-Ruzyně do nové polohy za křížením s ulicí Drnovskou. Projekt zpracuje současně vybudování nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla či novostavbu dvoukolejné trati v délce 5,5 km v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla s maximální rychlostí 80 km/h. Trasa na letiště povede přes novou zastávku Praha-Dlouhá Míle s návazností na P+R.

Úsek mezi Veleslavínem a letištěm v Ruzyni procházející přes Dlouhou Míli navazuje na sporný úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde se místní zastupitelé postavili proti modernizaci trati z Prahy do Kladna a požadují dražší a náročnější vedení železničního spojení tunelem.

Trasa chystaného modernizovaného spojení Praha – Kladno s odbočkou na letiště by měla vést z Masarykova nádraží do Stromovky po povrchu, dále k Veleslavínu by měla být v tunelu. Aktuální návrh počítá s novou zastávkou Dejvice, která by měla být podpovrchová a umístěna co nejblíže stanici metra A Hradčanská. Vlakové nádraží Praha – Dejvice by bylo zrušeno.

Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 m. Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Celá stavba má podle plánu SŽDC vyjít na zhruba 20 miliard korun. Varianta s tunelem ji má podle dřívější kalkulace prodražit o více než tři miliardy korun.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala  ve středu 30.11.2016 smlouvu s vítězným sdružením firem Metropojekt a Sudop Praha na přípravu projektové dokumentace k železničnímu spojení mezi pražským Veleslavínem a Letištěm Václava Havla. Reálný termín stavby úseku z Veleslavína na letiště je nejdříve v roce 2020. Správce kolejí nicméně již na jaře příštího roku počítá s vypsáním soutěže na projektování dalšího významného úseku, a to z pražského Veleslavína na Výstaviště.

Zdroj: SŽDC

 

Související příspěvky:

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.