Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

České dráhy nechají zmodernizovat patrové vozy pro příměstskou dopravu




Při modernizaci vozů budou revitalizovány sedačky, které dostanou nového textilní potahy v modrých barvách. Komplexní rekonstrukcí projdou dveře, které budou nově ovládané tlačítky, uzavírány budou centrálně a za jízdy budou blokované. Opravou nebo výměnou projde také vnitřní vybavení vozu, obložení stěn, okna a podlahové krytiny. V dolní části vozu bude prostor pro umístění 8 jízdních kol. Vozy budou vybaveny zcela novými toaletami s uzavřeným systémem, které je možné používat i ve stanici. Úplně nově bude na vozy dosazen také audiovizuální informační systém s několika displeji LCD, zařízení pro poskytování WiFi a také elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vylepšeny budou i některé technické části vozů skryté očím cestujících. Například bude dosazen nový centrální zdroj energie (CZE) nebo 18žilový kabel UIC a zelená linka pro provoz ve vratných soupravách.

Modernizaci 12 patrových osobních vozů řady Bmto pro příměstskou dopravu provede firma Pars nova, se kterou  České dráhy podepsaly smlouvu.

„S modernizovanými vozy počítáme v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí Prahy. V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. S nasazením modernizovaných patrových vozů bude ukončen pravidelný provoz elektrických jednotek 451/452 známých jako „žabotlama“ nebo „pantograf“. Poslední provozní soupravy potom budou využity jen jako provozní záloha.

Patrové vozy řady Bmto vyrobila v roce 1976 východoněmecká vagonka v Görlitz v počtu 50 kusů. V 80. a 90. letech se staly typickými vozy pro Posázavský pacifik. Dnes mají České dráhy v provozu ještě 32 těchto vozů. Část z nich již prošla částečnou modernizací a jezdí na Vysočině nebo v Jihočeském kraji. Zbývající modernizaci prodělají nyní a zůstanou v Pražské příměstské dopravě.

Zdroj: ČD

 

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.