Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Železnice Qing – hai-Tibet je stavbou s několika " nej"!




Provoz na světoznámé železniční traťi spojující město Golmud na severu Číny s městem Lhasa v Tibetu byl zahájen dne 1. července letošního roku. Stavba trati začala v červnu 2001, trvala pět let a byla dokončena o jeden rok dřív oproti plánovanému termínu.  Železnice Qing -hai – Tibet je 1956 km dlouhá, její průměrná nadmořská výška po celé trati je 4000 metrů. Nejvyšší úsek vede ve výšce 5072 nad mořem a vede průsmykem hor Tang Gu La. Železnice prochází 550 kilometry tundry, kde je dlouhodobě zmrzlá půda.  V zóně tundry je vybudováno také nejvýše položené nádraží Tang Gu Lu ve výšce  5068 m nad mořem. Plocha nádraží  činí 77 tisíc metrů čtverečních a je v provozu pro osobní i nákladní dopravu. Na nástupišti je vybudováno podium, ze kterého se mohou cestující podívat na krásu okolní zasněžené oblati. Nejdelší  železniční most v tundře na náhorní plošině  je most Qing Shui He postavený ve výšce 4500 m. Most je dlouhý 11,7 km. Nejvýše položený tunel o délce 1338 m je v horách Feng Huo Shan a je ve výšce 4905 m.

Po nové železnici jezdí i speciálně upravené vlaky, které jsou vybavené dvamě systémy dodávajícími kyslík. Okna jsou vzduchotěsná, mezi dvěma skly je nalepena folie. Vlak splňuje i přísné ekologické požadavky na ochranu životního prostředí. Veškeré záchody jsou vybavené vakuovým zařízením, které veškeré odpady svádí do kabiny odpadů. K likvidaci odpadů dochází až v konečné stanici.  

Po zahájení provozu železnice dosáhne hodinová rychlost vlaku v úsecích tundry 100 km , v úsecích nimo tundru 120 km. 

 

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.