Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

V Praze bude jezdit ve zkušebním provozu elektrobus




Dnes byl novinářům a představitelům města představen nový elektrobus Siemens-Rampini, který Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvede ve dnech 22. až 26. ledna 2014 do zkušebního linkového provozu. Jedná se o zcela bezemisní elektrobus, který se díky své velikosti hodí do úzkých ulic centra města. V Praze si ho cestující budou moci vyzkoušet na lince č. 216.

Dopravní podnik začal od dubna roku 2003 na vybrané linky nasazovat midibusy (v rámci evropského projektu TRENDSETTER). Hlavním důvodem bylo zajištění dopravní obslužnosti v lokalitách, kde není možné vzhledem k  šířkovým parametrům komunikací provozovat standardní autobusy. Již od počátku byl kladen velký důraz zejména na ekologičnost provozu. Dále pak od ledna roku 2010 byly na lince č. 292 v provozu dva elektrobusy, které ale kvůli poruchovosti musely být o dva roky později z provozu staženy. V současné době ROPID připravuje výběrové řízení na provozování ekologické linky v oblasti Starého Města s možným prodloužením na Malou Stranu, kde v minulosti už byly elektrobusy zavedeny.

DPP má nyní díky zápůjčce od vídeňského dopravního podniku možnost vyzkoušet technologicky vyspělý a plně ekologický elektrobus Siemens-Rampini. Hlavními přínosy elektrobusové dopravy jsou především nízké provozní náklady, ale také bezhlučný a bezemisní provoz. 

„Díky rozsáhlé tramvajové síti, jaká v Praze je, lze pro provoz elektrobusu Siemens-Rampini zajistit bez zásadních investic přímé dobíjení z vlastní energetické sítě. Dobíjení je velice jednoduché, rychlé a efektivní. “ shrnuje výhody elektrobusu Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Tato slova potvrzuje i Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens: „Elektrobus Siemens-Rampini je unikátní v tom, že představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje. Díky principu průběžného nabíjení na konečných zastávkách se podařilo významně zmenšit velikost a hmotnost akumulátoru energie.“

Elektrobus Siemens-Rampini má schopnost dobíjet se z trolejové sítě. Může se tak využívat i energie, kterou trolejbusy nebo tramvaje vyrábějí jízdou z kopce a která se vrací zpět do trolejového vedení. Dnes se tato energie, pokud ji nespotřebuje jiné vozidlo jedoucí ve stejném směru tratě, maří v brzdových odpornících vozidla. Dobíjení v praxi vypadá tak, že po dojezdu  elektrobus na některé z točen vysune tyčové sběrače a během asi 15 minut baterii dobíjí.

 

Před Prahou se elektrobusy Siemens-Rampini předvedly už v Brně a v Pardubicích.

 

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.