Dnes byl novinářům a představitelům města představen nový elektrobus Siemens-Rampini, který Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvede ve dnech 22. až 26. ledna 2014 do zkušebního linkového provozu. Jedná se o zcela bezemisní elektrobus, který se díky své velikosti hodí do úzkých ulic centra města. V Praze si ho cestující budou moci vyzkoušet na lince č. 216.
Dopravní podnik začal od dubna roku 2003 na vybrané linky nasazovat midibusy (v rámci evropského projektu TRENDSETTER). Hlavním důvodem bylo zajištění dopravní obslužnosti v lokalitách, kde není možné vzhledem k šířkovým parametrům komunikací provozovat standardní autobusy. Již od počátku byl kladen velký důraz zejména na ekologičnost provozu. Dále pak od ledna roku 2010 byly na lince č. 292 v provozu dva elektrobusy, které ale kvůli poruchovosti musely být o dva roky později z provozu staženy. V současné době ROPID připravuje výběrové řízení na provozování ekologické linky v oblasti Starého Města s možným prodloužením na Malou Stranu, kde v minulosti už byly elektrobusy zavedeny.
DPP má nyní díky zápůjčce od vídeňského dopravního podniku možnost vyzkoušet technologicky vyspělý a plně ekologický elektrobus Siemens-Rampini. Hlavními přínosy elektrobusové dopravy jsou především nízké provozní náklady, ale také bezhlučný a bezemisní provoz.
„Díky rozsáhlé tramvajové síti, jaká v Praze je, lze pro provoz elektrobusu Siemens-Rampini zajistit bez zásadních investic přímé dobíjení z vlastní energetické sítě. Dobíjení je velice jednoduché, rychlé a efektivní. “ shrnuje výhody elektrobusu Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
Tato slova potvrzuje i Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens: „Elektrobus Siemens-Rampini je unikátní v tom, že představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje. Díky principu průběžného nabíjení na konečných zastávkách se podařilo významně zmenšit velikost a hmotnost akumulátoru energie.“
Elektrobus Siemens-Rampini má schopnost dobíjet se z trolejové sítě. Může se tak využívat i energie, kterou trolejbusy nebo tramvaje vyrábějí jízdou z kopce a která se vrací zpět do trolejového vedení. Dnes se tato energie, pokud ji nespotřebuje jiné vozidlo jedoucí ve stejném směru tratě, maří v brzdových odpornících vozidla. Dobíjení v praxi vypadá tak, že po dojezdu elektrobus na některé z točen vysune tyčové sběrače a během asi 15 minut baterii dobíjí.
Před Prahou se elektrobusy Siemens-Rampini předvedly už v Brně a v Pardubicích.
Další články z IZDoprava.cz
21. dubna 2017 Dopravní podnik Ostrava zvyšuje mzdy nejen řidičům Vedení Dopravního podniku Ostrava se dohodlo s odbory na finální podobě navýšení platů pro řidiče i další zaměstnance. Platy, v základu vyšší o až 15 %, si tak budou zaměstnanci DPO moci […]
4. května 2017 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR podpoří výstavbu a modernizace přestupních terminálů Jedná se o druhou výzvu Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) zaměřenou na podporu výstavby a modernizace přestupních terminálů a souvisejících záchytných parkovišť a […]
25. dubna 2017 Záložní autobusy Integrovaného dopravního systému pomohou i hasičům Záložní autobusy Integrovaného dopravního systému (IDS) už nebudou do budoucna vyjíždět jen proto, aby nahradily výpadek ve veřejné dopravě. K situacím, které vyžadují evakuaci obyvatel, […]
24. listopadu 2016 V Třinci bude realizován nový projekt elektromobility ve veřejné dopravě Od března příštího roku budou v Třinci přepravovat cestující nové elektrobusy. Na páteřních linkách třinecké městské hromadné dopravy bude nahrazeno několik dieselových autobusů moderními […]
13. dubna 2016 V Praze jezdí první tramvaje s platebními terminály pro platební karty Vyzkoušet novou variantu placení za jízdné mohou cestující na jedné z pražských linek. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s firmou Mikroelektronika, MasterCard a ČSOB uvádí […]
12. května 2015 V Jihočeském kraji bude platit integrovaná jízdenka JIKORD+ Jedná se o jednodenní tištěnou jízdenku s přesahem do třetí hodiny ranní následujícího dne, kterou bude možno využít jak v MHD, tak i ve vlacích a autobusových spojích po celém kraji. […]
19. června 2012 Začíná se stavět nová tramvajová trať v Olomouci Slavnostním poklepáním kolejnice oficiálně začala ve čtvrtek 14. června očekávaná stavba tramvajové trati, která spojí centrum města se sídlištěm Nové Sady a Povel. Nová trať bude […]
4. března 2013 V Plzni budují systém preference MHD Dříve se preference MHD uplatňovala pouze u tramvajové trakce. Tramvaje se většinou přihlašují jen pomocí trolejových kontaktů. Detekce prováděná tímto způsobem není finančně tak náročná, […]
15. prosince 2017 Kamery ve vozidlech MHD pomáhají zajišťovat bezpečnost Dopravní podnik Ostrava (DPO) zavádí postupně od konce roku 2016 kamerové systémy do vozidel. Policie ČR si tuto spolupráci velmi chválí. „Vyžádají si od nás přibližně 10 kamerových […]
2. ledna 2018 Školáci v Praze budou mít prázdniny začátkem února, ale doprava už zahájila „poloprázdninový“ provoz v lednu Důvodem však není školní docházka, ale nedostatek řidičů MHD. Pražský dopravní podnik proto informuje veřejnost, že 2. 1. pojedou spoje PID jako o prázdninovém pracovním dnu a od 3. 1. do […]