Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Doprava v klidu nedá Praze klidu




Sladit rozvoj automobilové dopravy a zajištění kapacitní parkovacích  plochy  v zastavěných územích je obtížně řešitelný problém. Proto se doprava v klidu stala obsahem jednání  11. Českého dopravního fóra , které proběhlo v Rezidenci primátora  na Mariánském náměstí  v pondělí  6.ledna 2014.

Praha se s problémem parkování potýká už mnoho let. Výrazný nárůst automobilové dopravy se jednak projevil  nedostatkem parkovacích míst v centru města, ale také ve staré  sídlištní zástavbě a v místech centralizovaných služeb, úřadů nebo obchodů. V těchto lokalitách mají problémy zaparkovat obyvatelé, kteří v místě bydlí,  ale také ti, kdo dojíždějí za prací studiem nebo podnikají.  Řešení se hledá obtížně.

Ještě komplikovanější situace je v oblastech kolem stanic metra, v okolí centrálních úřadů a v samém centru města. Kdo potřebuje jednat nebo něco zařídit v rozsahu 2-3 hodin, tem má tendenci  zaparkovat co nejblíže místu jednání a opět co nejrychleji odjet.  Je docela možné, že jednání probíhají na několika místech, jsou spojena s vykládkou nebo nakládkou zboží atd. Důvody, které nutí řidiče dojet autem  co nejblíže k cíli, mohou být různé. Nesmíme zapomenout také na ty, kterým zdravotní důvody nedovolí absolvovat delší cestu pěšky nebo čekat na MHD a doufat, že si budou moci sednout.  Proto se představa, že se řidiči změní mávnutím kouzelného proutku na cyklistu nebo uživatel MHD,  blíží sci-fi příběhům.  Vedení  měst  proto společně s odborníky hledají  další možnosti. Univerzální recept, který by zohlednil požadavky rezidentů i dalších zájemců, není a nemůže fungovat. Každé město má jinou strukturu obytných zón, služeb, úřadů i turistických cílů a spolupůsobí řada faktorů, které ovlivňují  dopravu  a parkování ve městě. Proto je potřeba řešit dopravu v klidu komplexně a současně respektovat lokální specifika.  

V programu Českého dopravního fóra vystoupil Ing. Jiří Nouza náměstek primátora pro dopravu  s příspěvkem a stávající situaci v Praze. Převaha parkovacích míst je na komunikacích, parkovací garáže nejsou zcela využívané a parkoviště P+R jsou plná na Černém Mostě a na Opatově. Placené zóny jsou zavedené na Praze 1,2,3,7,16 a další městské části jsou ve stavu realizace nebo přípravy. Jedná se o MČ Praha 4,5,6,8 a rozšíření na Praze 3.

Informace o přípravách rozšíření kapacity parkovací ploch na Opatově a na Černém Mostě přednesl ve svém vystoupení Ing. Ladislav Pivec, který je  pověřený řízením TSK Praha. Pro uvedené lokality proběhne v roce 2014 příprava výstavby parkovacích objektů. V roce 2014 by také měla být převedena správa ZPS pod  TSK Praha a  bude realizován modelový projekt ZPS několika oblastí.

 

Další články z IZDoprava.cz

  • Městská část Praha 14 zvažuje zavedení zóny placeného stání27. ledna 2016 Městská část Praha 14 zvažuje zavedení zóny placeného stání Městská část uvažuje o tom, že v návaznosti na novou koncepci hl. m. Prahy, která bude také v okolí stanic  linky B pražského metra na území Prahy 9, zavede zóny placeného stání v okolí […]
  • Termín zavedení  Zón placeného stání se posouvá!27. února 2016 Termín zavedení Zón placeného stání se posouvá! Rada hlavního města Prahy na svém jednání 26.2.2016 rozhodla o odsunutí zahájení 1. etapy Zóny placeného stání (ZPS). Některé městské části stále ještě zvažují , zda a v jaké podobě chtějí […]
  • Ceník parkovného v zónách placeného stání v Praze15. února 2016 Ceník parkovného v zónách placeného stání v Praze Od 1. dubna 2016 budou platit nové ceny parkovacích oprávnění a karet v zónách placeného stání (ZPS) na území hlavního města Prahy. Ceny a tři cenová pásma parkovacích oprávnění a karet […]
  • V Radotíně připravují stavbu parkovacího domu5. dubna 2017 V Radotíně připravují stavbu parkovacího domu Městská část Praha 16 začíná s přípravou stavby nového parkovacího domu, který bude umístěn v blízkosti vlakového nádraží na místě dnešního parkoviště „P+R“. Na tuto investiční akci jsou v […]
  • Místo parkoviště P+R vyroste parkovací dům1. února 2012 Místo parkoviště P+R vyroste parkovací dům (11:30) Magistrát hlavního města Prahy plánuje rozšířit kapacitu parkovacích míst u stanice metra Černý Most.  Jedná se o novostavbu velkokapacitního parkovacího domu s kapacitou 880 […]
  • Centrum Opatov nabídne 1000 parkovacích míst na Praze 4 18. června 2014 Centrum Opatov nabídne 1000 parkovacích míst na Praze 4 Rada hl. m. Prahy se na včerejším jednání seznámila s výsledkem studie proveditelnosti nového záchytného parkoviště P+R Opatov, kterou připravila Technická správa komunikací hl. m. Prahy […]
  • Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let22. května 2017 Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let Na 14. Českém dopravním fóru, které se uskutečnilo dnes  ve Velkém sálu Zastupitelstva hl. m. Prahy, informoval Ing. Tomáš Koranda, člen předsednictva HOCHTIEF CZ a.s.,  o připravované […]
  • Parkoviště P+R v Praze na Černém mostě má krátkodobě omezen provoz11. května 2012 Parkoviště P+R v Praze na Černém mostě má krátkodobě omezen provoz Technická správa hl. města Prahy i normuje motoristickou veřejnost , že na parkovišti P+R Černý Most I dojde v neděli 13. května ke krátkodobému omezení provozu. Pro motoristy bude […]
  • Nemocnice České Budějovice buduje parkovací dům20. října 2016 Nemocnice České Budějovice buduje parkovací dům Současné parkoviště před Nemocnicí České Budějovice, a. s., přestává se svými 245 místy stačit. Proto se vedení ve spolupráci s Jihočeským krajem rozhodlo situaci zlepšit a na místě bývalé […]
  • V Ostravě jsou instalovány nové parkovací automaty 1. srpna 2014 V Ostravě jsou instalovány nové parkovací automaty Protože je v některých lokalitách nutné upravit stavební základ pro nový automat, bude parkování po dobu výměny automatů bezplatné. Práce byly zahájeny 28.7.  a od pondělí 4. srpna už […]

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.