Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Nový most přes řeku Jihlavu v Třebíči bude otevřen 22. dubna




Práce na stavbě mostu přes řeku Jihlavu v Třebíči na silnici II/351 spojující město s židovskou čtvrtí finišují. „Jakmile budou položeny asfaltové vrstvy, dokončeno vodorovné a i svislé dopravní značení a osazeny bezpečnostní prvky jsme připraveni most v režimu předčasného užívání zprovoznit. Jako reálný termín vidíme 22. dubna, ale poslední slovo bude mít místní speciální stavební úřad a police ČR“ informoval radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš.

Stavba spočívající v demolici starého a výstavbě nového monolitického dodatečně předpjatého rámového dvoutrámového mostu o jednom poli s rozpětím 38,5 M. Součástí stavby byla přeložka STL a NTL plynovodu, vodovodu, kanalizace, sdělovacích kabelů a kabelů VN, dále zhotovení navazujících opěrných zdí. Rekonstruovány byly i okolní komunikace v celkové délce 700 M. Pro investora Město Třebíč provedla firma úpravu okolních chodníků, veřejných prostranství, veřejného osvětlení a světelného signalizačního zařízení.

Nový jednopólový most nabízí dostatečný prostor pro vozovku rozšířenou o jeden jízdní pruh. Římsy mostu jsou z bílého betonu opatřené příčnou striáží, zábradlí je kované a je most osazen zdobným veřejným osvětlením. Na nový most se těsně před dokončením vrátí socha svatého Jana Nepomuckého, která je nyní uložená v depozitáři. Demolice a stavba nového mostu začala firma COLAS cz loni na jaře, dokončení bylo naplánováno ještě na závěr loňského roku, z důvodu časové tísně byl termín o cca čtyři měsíce posunut. Nový most za 49 906 876 Kč(bez DPH) zaplatil Kraj Vysočina ze svého rozpočtu.

Foto ze stavby http://www.colas.cz/nase-stavby/silnicni-vystavba/ii351-trebic-most-ev-c-351-024-a-ii351-trebic-uprava-kriz-s-ul-jihlavska-brana-po-kriz-i23/

Striáž (kartáčování) je protiskluzná úprava povrchu. Je to technologie, která umožňuje vytvářet různou hrubost povrchu dle typu použitého kartáče. Tuto technologie je však nutno zvažovat vzhledem k podmínkám lokality, protože se stoupající hrubostí povrchu se zlepšují protismykové vlastnosti, ale zároveň stoupá hlučnost.

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.