Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

I když byla lávka pod kontrolou, nečekaně se zřítila




U Trojského zámku v Praze 7 se dnes odpoledne zřítila do Vltavy betonová lávka pro pěší. Podle informací záchranářů se při pádu zranili čtyři lidé. Pražská primátorka Adriana Krnáčová svolala na dnešní večer mimořádné jednání kvůli pádu lávky v Troji. Jednání bude zaměřeno co nejrychlejší prošetření dnešního neštěstí, dále pak na opatření, aby bylo zajištěno prověření ostatních lávek a mostních konstrukcí v hlavním městě.

Pohled do historie:

Na místě dnešní lávky býval v minulosti v provozu přívoz. V roce 1976 tu byla postaven vojenský provizorní pontonový mosm. Při kulminaci průtoku při povodni 23. srpna 1977 se pod trojským jezem utrhla jeřábová loď a poškodila tuto lávku. Dne 22. Července 1981 byla lávka definitivně smetena další povodní.

Nově postavená lávka sloužila od  7. července 1984. Lávka byla stavěna netradiční technologií, při níž mostovku tvořily panelové segmenty navlečené jako korálky na silných ocelových lanech. Tato konstrukce byla zavěšena na opěrné bloky na obou březích. Na mostovku byla v konečné fázi stavby položena směs křemičitého písku a pryskyřice, plastbeton. Zakládání pilířů a kotevních bloků lávky provedl odštěpný závod Speciální zakládání staveb oborového podniku Vodní stavby Praha, vlastní konstrukci Dopravní stavby Olomouc. Projektantem byl ing. Jiří Stráský.

Visutá Trojská lávka byla dlouhá celkem 256 m, široká 3,8 m a její proměnný podélný sklon byl až 10 stupňů. Byla určena výhradně pro pěší provoz, ale statika konstrukce umožňovala v naléhavých případech průjezd sanitních a hasičských automobilů. Při zatěžkávací zkoušce na ni vjelo celkem 36 nákladních automobilů o celkové hmotnosti téměř 200 tun.

V letech 1998-1999 se lávka dočkala generální opravy. Vrchní pochozí vrstva získala povrch ze speciální sanační betonové hmoty. Byly opraveny trhliny v mostních pilířích a spodních římsách, a zároveň vybudovány nové nástupy na lávku a chodník, který dostal zámkovou dlažbu.

Lávka je ve správě Technické správy komunikací(TSK) a  pravidelně dvakrát ročně odporně kontrolována. Poslední prohlídka  proběhla v listopadu a nic nenasvědčovalo tomu, že by bylo nutné lávku uzavřít.

Článek z roku  2013 http://www.izdoprava.cz/sprava-komunikaci/2013/trojska-lavka-projde-kontrolnim-merenim/

 

Foto:PB,IZDOPRAVA.CZ

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.