Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Zenklova ulice v Praze 8 je částečně průjezdná!




Ačkoli původní termín zprovoznění rekonstruované tramvajové trati byl přelom září a října 2018, Dopravní podnik dokončil stavbu v předstihu a provoz byl zahájen už v sobotu 1. září. Do Zenklovy ulice se současně s tramvají vrací i automobilový provoz v omezeném rozsahu jednosměrně ve směru do centra. Rekonstrukce trati proběhla v úseku dlouhém 1,6 kilometru mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou.  Kromě kolejí, na kterých pracoval Dopravní podnik, jednotka Dopravní cesta tramvaje, prováděla Technická správa komunikací časově náročnou rekonstrukci mostu přes Rokytku na Elsnicově náměstí a k tomu také stavbu mysových zastávek a rekonstrukci vozovek a chodníků od Elsnicova náměstí až na zastávku Vosmíkových, tedy v linii o délce 1,2 kilometru. Pražská vodohospodářská společnost prováděla rekonstrukci kanalizace a vodovodu. Dále se pracovalo například na silnoproudých i slaboproudých kabelech, veřejném osvětlení, světelných signalizacích.

Tramvajová trať dostala zlepšenou geometrii, což je důležité hlavně proto, že její dvě třetiny jsou v obloucích, často o poloměrech menších než 100 metrů. Na rekonstruované trati jsou všechny oblouky vybavené přechodnicemi, které zajišťují komfortnější průjezd vlaků a menší opotřebení trati. Při modernizaci byla nahrazena konstrukce z velkoplošných panelů novou konstrukcí trati na betonové desce a na pražcích s živičným krytem, což přinese snížení hlukové zátěže.  Na řadě míst je tramvajová trať opatřena preferenčními prvky, které ji oddělují od vozovky.

Pro odstranění negativního příčného převýšení vozovek v zatáčkách jsou na některých místech místo betonových oddělovacích tvarovek použity zkosené obrubníky, které umožnily dosáhnout požadovaného výškového rozdílu mezi vozovkou a tratí.

„Hlavní částí rekonstrukce byla kompletní výměna konstrukce vozovky, která byla v havarijním stavu a místo dlážděného krytu z velké dlažby je v celé ulici asfaltový povrch. Návrh celkového řešení uličního prostoru vycházel mimo jiné z původního zadání, snížení staré hlukové zátěže v ulici Zenklova v úseku Elsnicovo náměstí po ulici Vosmíkových. Součástí rekonstrukce je také úprava odvodnění a oprava chodníků, které budou provedeny s krytem z pražské mozaiky,“ uvedl Petr Smolka, generální ředitel TSK, a.s. a dodává, „do projektu byly zapracovány také požadavky IPRu na vedení cyklistického provozu v uličním prostoru a bezbariérovost.“

Významné změny nastaly na zastávkách. Zastávka Libeňský zámek (dříve Stejskalova) byla v obou směrech vysunuta ze soutěsky do prostoru před zámeček. Místo nástupu z vozovky či chodníku vznikly v obou směrech nástupní ostrůvky. Naopak zastávky U Kříže, které byly původně ostrůvkové, jsou nově zřízeny jako mys s najížděním aut na tramvajové těleso. Obdobně je řešena zastávka Vosmíkových do centra, kde se nastupovalo z vozovky. Zastávka U Kříže ve směru do centra byla přesunuta až pod Podlipného ulici a je tedy lépe připravena pro možný budoucí přestup na vlak. Všechny zastávky jsou nově pro jeden vlak, mají nástupní hranu 20 centimetrů a jsou bezbariérové.

V současné době probíhají na Zenklově ulici ještě práce na chodnících mezi Horovým náměstím a zastávkou Vosmíkových, ovšem již za provozu tramvají. Dokončení této části lze čekat až na jaře příštího roku.

Základní informace o stavbě: RTT Zenklova (Elsnicovo náměstí – Bulovka)

Délka trati:                 1,6 km

Nová trať:                  betonová deska s upevněním W-tram, žlábková kolejnice NT1, živičný kryt v úseku Elsnicovo náměstí – Prosecká ulice,  klasická kolejová konstrukce na železobetonových pražcích ve štěrku, žlábková kolejnice NT1, převážně živičný kryt v úseku Prosecká ulice – Bulovka

Zhotovitel, investor: Dopravní podnik, jednotka Dopravní cesta Tramvaje

Projektant:                 Pragoprojekt a.s.

Termín realizace:         20. 2. 2018 – 31. 8. 2018 (původní plánovaný termín dokončení 30. 9. 2018)

 

Základní informace :  Rekonstrukce komunikace, chodníků a sanace mostu přes Rokytku

Vozovka:                     Asfaltový kryt

Chodníky:                    Kamenná mozaika kladena do vzoru

Investor:                       Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Zhotovitel:                    COLAS CZ (1.etapa+most), STRABAG (2.etapa)

Projektant:                   PROMIKA

Termín realizace:           1.11.2017 – vozovky komplet 10/2018 a  chodníky druhé etapy nejpozději do 5/2019

Úsek celkem:               Náměstí Dr. Václava Holého  – ul. Vosmíkových

Zdroj: TSK a.s.

Foto: BB, izdoprava.cz

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.