Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Vláda schválila finanční dotace na přípravu a realizaci staveb souvisejících s výstavbou D3




Středočeský kraj tak bude moci pokračovat na intenzivní investorské přípravě dopravních staveb souvisejících s realizací dálnice D3 na území středních Čech. Stalo se tak na základě jednání Vlády ČR(15.5.2017), která rozhodla o financování čtyř staveb prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Celkem se jedná o 3,136 miliardy korun včetně DPH.

Ke stavbám podpořeným finančním příspěvkem SFDI patří vybudování I. etapy obchvatu Jesenice na silnici II/101 ve výši 216 milionů korun, u níž již kraj zahájil práce na přípravě projektové dokumentace. „Na vytyčeném území se dokončuje i geologický průzkum a probíhá zaměřování trasy,“ upřesnil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011) s tím, že stavba obchvatu o délce cca jednoho kilometru by podle předpokladů měla začít v srpnu příštího roku. Dále jde o stavbu Severního obchvatu Jílového u Prahy na silnici II/105 v hodnotě 168 milionů korun, který by měl odvést dopravu z centra města a po zprovoznění dálnice D3 bude sloužit jako dálniční přivaděč. Třetí stavbou je vybudování nové komunikace Vestecké spojky, II. etapa za 1,8 miliardy korun. Svým založením bude obslužnou komunikací, která umožní propojení jižní části Pražského regionu a navazujících částí Středočeského kraje na dálnici D1. Poslední podpořenou stavbou ze SFDI je mimoúrovňová křižovatka s dálnicí D1 – EXIT 4 za 952 milionů korun. Středočeský kraj ji bude investorsky zajišťovat ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a hl. m. Prahou.

Středočeský kraj je však připraven investorsky zajistit a ze svého rozpočtu financovat i stavbu dalších tří dopravních staveb, a to stavbu silnice II/101 Jesenice, obchvat – II. etapa, vybudování okružní křižovatky Týnec nad Sázavou, II/106 přeložka k sjezdu z D3 u Hostěradic a vybudování obchvatu Netvořice.

Samotná stavba dálnice D3 je na území Středočeského kraje rozdělena celkem do pěti staveb o celkové délce 58,4 kilometrů, z čehož 6,9 kilometrů povede v sedmi tunelech. Cena stavebních prací se předpokládá ve výši 37,901 miliard korun. ŘSD hodlá začít stavební práce s termínem jejich zahájení v roce 2024 a uvedení do provozu v roce 2028.

Související příspěvky:

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.