Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

V Pardubicích začíná rozsáhlá přestavba přednádražního prostoru




Přípravy pro stavební práce začala firma ,a.s. již koncem měsíce října. Podstatnější zásah do organizace dopravy u pardubického nádraží je připraven od 21. listopadu, kdy stavbaři uzavřou celý prostor od Palackého třídy až k nádraží. To výrazně změní organizaci osobní dopravy i provoz MHD. Před nádraží nebudou moci vjíždět automobily, ani vozidla městské hromadné dopravy, veškerá doprava v obou směrech bude vedena po Palackého třídě.  Zastávky MHD ve směru do centra proto budou před nádražní budovou zrušeny, zastoupí je zastávky u hypermarketu Albert, nebo u autobusového nádraží. Zastávka u lihovaru (Albert Hypernova), ve směru od centra Pardubic zůstane zachována. Autobusové linky, které na nádraží končí, budou mít po dobu rekonstrukce přednádraží konečnou na autobusovém nádraží, odkud budou na své trasy také vyjíždět.

Omezen bude také pohyb chodců před samotným nádražím. Přístup do nádražní haly bude možný pouze vyhrazenými koridory. Cestující by proto měli počítat s větší časovou rezervou. Podrobné informace včetně situačního plánku provizorního provozu pardubické MHD najdete na www.pardubice.eu – odkaz „Rekonstrukce přednádraží“, nebo na   www.dpmp.cz .

Pro automobily se režim dopravy na Palackého třídě zatím nemění, zachována zůstává i možnost parkování automobilů v lihovaru naproti nádraží. S částečným omezením dopravy ale musí motoristé počítat při rekonstrukci Palackého třídy u nádraží, která je plánována na počátku jara příštího roku. Město Pardubice se všem cestujícím omlouvá za případné komplikace.

Vedení města plánovalo a připravovalo stavbu několik let. Návrh změnit celý prostor vznikl už před šesti lety a provázely ho velké problémy. Nejdřív radnice dlouho vybírala nejlepší projekt, pak řešila protesty místních proti kácení a zvažované propojce přes sídliště Závodu míru, minulé vedení města dokonce záměr úplně zrušilo.  Stávající radní se však rozhodlo záměr realizovat. Celý  projekt se zjednodušil a rozdělil na etapy. Podařilo se také přesvědčit Švýcary, aby prodloužili termín čerpání dotace a tak bylo možné vybrat stavební firmu. Tou se stala firma Strabag, která se zavázala k dokončit stavby za 180 dní. Vzhledem k tomu, že část prací bude probíhat v zimním období, jeto termín napnutý.

Co se změní po dokončení stavby? V novém přednádraží bude jiná organizace automobilové dopravy a klidová zóna s vodotryskem se přesune na vhodnější místo. Nové budou zastávky s moderními informačními systémy pro vozy městské hromadné dopravy. Přibudou nástupní a výstupní hrany pro pravidelné linkové autobusy v bezprostřední blízkosti nádraží, parkoviště K+R, cyklověž s automatickým samoobslužným systémem i venkovní kryté stojany pro jízdní kola atd.

V plánu je ještě vybudování památníku Jana Pernera. Projekt počítá také s napojením přístupu cyklistů na stávající systém městských cyklostezek.

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.