Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Jak bude vypadat Severojižní magistrála po roce 2017?




Rada hlavního města Prahy na svém jednání v úterý 29.9.2015 schválila záměr zpracovat Koncepční studii humanizace Severojižní magistrály. Zpracováním studie byl pověřen Institut plánování a rozvoje, který by měl brát v potaz i již zpracované studie. Severojižní magistrála by se tak měla postupně přeměnit na městskou třídu. Koncepční studie bude hotova v únoru příštího roku a poté začne bezodkladně zpracovávání dokumentace pro územní a stavební řízení. „Očekávám, že v roce 2017 by mohla začít přestavba,“ uzavřel náměstek Stropnický.

Na téma zklidnění či humanizace Severojižní magistrály byla zpracována řada studií jak městskými částmi, tak institucemi města – v této souvislosti zejména úvodní studie Humanizace Severojižní magistrály (URM, TSK, 2010) – a také občanskými iniciativami, např. o.s. Auto*mat. Zpracované studie budou zhodnoceny a, bude-li řešení v nich obsažené směřovat k cílovému pojetí městské třídy, budou využity.

Severojižní magistrála leží mnoho lidem v žaludku. Po dokončení tunelového komplexu Blanka se opět hledají argumenty, jak omezovat dopravu v centrální Praze. Je zajímavé, že se se stejnou energií a nasazením nebojuje za dostavbu Pražského okruhu, který je pro řešení dopravy v okolí Prahy i pro průjezd Prahou zásadní. Pokud budou mít řidiči v nabídce rychlou variantu přístupnosti okrajových lokalit kolem Prahy, nebudou muset projíždět městem a zvolí jízdu po okruhu. Podmínkou však je, že to bude jízda bez dálničních poplatků.

Ježdění autem do centra města také nelze považovat za něco nepřípustného a špatného. Město musí být pro osobní motorovou dopravu průchodné. Je mnoho důvodů, proč lidé volí jízdu autem a neprůjezdné zóny mohou život obyvatelům i komplikovat. Proto v evropských městech velice pečlivě zvažují, v kterých oblastech dopravu omezí. Současně hledají řešení pro dopravní propojení v oblastech a parkování pro rezidenty i návštěvníky. Omezení dopravy na povrchu také často přechází v převedení dopravy pod zem. Zvyšuje se počet podzemních parkovacích ploch a zapouštění průjezdných komunikací do hloubených tunelů vedeným třeba pod stávajícími komunikacemi. Doufejme, že se pro Severojižní magistrálu najde moderní řešení mobility pro všechny.

 

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.