Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Stavba Brennerského tunelu bude zahájena ve druhé polovině roku 2014




Sdružení firem STRABAG AG a Salini Impregilo byl oficiálně přidělen dosud největší úsek Brennerského úpatního tunelu (Brenner Basistunel – BBT). Konsorcium zrealizuje mezi obcemi Tulfes a Pfons projekt hodnotě 380 mil. €, který zahrnuje výstavbu samotného dvoutubusového železničního tunelu jakož i úsek průzkumné štoly, novou záchrannou štolu stávajícího obchvatu Innsbrucku a dva spojovací tunely.

BBT je jádrem nového železničního spojení mezi Mnichovem a Veronou a vede z Innsbrucku do Fortezzy (55 km). Počítáme-li také stávající železniční obchvat Innsbrucku, do kterého BBT ústí, je s délkou ražby přes Alpy 64 km nejdelším podzemním železničním spojením na světě. BBT sestává ze dvou 8,1 m širokých, jednokolejných tunelových trub, které jsou od sebe vzdáleny 70 m. Obě roury jsou každých 333 metrů spojeny příčnými průchody tzv. překopy, které v případě nouze slouží jako únikové cesty. Výstavba tunelového úseku v celkové délce okolo 38 km by měla trvat 55 měsíců, zahájení výstavby je plánováno v druhé polovině roku 2014. Vzhledem k téměř horizontálnímu průběhu tunelové trati odpadne v budoucnu stoupání a spád skoro 140 let staré brennerské železniční trati.

Celkové náklady na projekt, jehož dokončení se plánuje v roce 2025, se odhadují ve výši 8,6 mld. €. STRABAG AG je činný na ose TEN-1 (transevropská síť, Berlín – Bologna) již od zahájení výstavby v roce 2000 na 41 km dlouhém úseku nové železniční tratě v údolí dolního Innu, kde jako odpovědný za technické aspekty projektu realizoval velké spektrum prací, od průzkumných štol až po srdcovky hlavních úseků. Od roku 2009 prováděl STRABAG AG nespočet souvisejících prací s BBT – cca 9,5 km průzkumných štol, přístupový tunel jakož i šachty a kaverny. Technickým vedením stavby prokázal svou kvalifikaci v geologicky náročných podmínkách. Zakázka Tulfes-Pfons nepředstavuje pouze rozšíření dříve realizovaných průzkumných štol směrem na jih, ale také výstavbu stávajícího úseku mezi tunelem v údolí řeky Inn a napojením budoucích hlavních tubusů BBT v oblasti údolí řeky Ahr.

Stavba železniční dráhy a tunelů je veřejností sledována i v Německu. Na Dnu otevřených dveří přišlo na prohlídku stavby přístupového tunelu Wolf cca 2500 lidí.  Akce se uskutečnila 18.května 2014.

Některé údaje o Brennerské železniční trati:

Délka nového úseku Mnichov – Verona je 425 km

Délka Brennerského tunelu je 64 km – provádí Sdružení firem – STRABAG AG (vedoucí 51 %) a Salini Impregilo (49 %)

Po dokončení stavby je počítáno s max. rychlostí osobních vlaků do 240km/hod. a u nákladních vlaků 120 km/hod.

 

Zdroj: STRABAG AG a BBT

 

 

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.