Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Zajímavosti o cyklistické dopravě v Ostravě




Cyklistická doprava se v Ostravě výrazně rozvíjí od roku 1989 a každoročně se rozšiřuje síť cyklistických tras. Ke konci roku 2008 bylo v provozu cca 192 km cyklistických tras a v článku přinášíme několik zajímavostí doplněné o FOTO stavební úpravy. Cyklistické trasy jsou značeny žlutými šipkami s kolem a pod nimi je označení čísla trasy. V některých částech Ostravy je ještě značení na bílém podkladu. Na území Ostravy je vybudováno 7 světelně řízených přejezdů pro cyklisty a celkem 37 cyklistických přejezdů je neřízených. Ve výstavbě jsou další 3 světelně řízené přejezdy. Zajímavá stavební úprava je na ulici Muglinovská Jsou zde vybudované retardéry pro cyklisty, zabraňují vjet příliš rychle na přejezd přes vozovku. Na fotografii je vidět i umístění vodorovného a svislého dopravního značení.

Ostrava - retardér ul.Muglinovská Ostrava - retardér ul.Muglinovská

Informační tabule s mapou cyklistických tras jsou umístěny na 35 místech. Cyklisté mají možnost získat informace také na internetových stránkách ( tvůrce ing. Martin Krejčí, DHV CR).

V roce 2003 byl vyznačen cyklookruh sponzorovaný pivovarem Radegast a trasa je označena speciálním logem. Svislé dopravní značení pro cyklisty bývá často umístěno ve výšce tak, aby nebránilo průjezdu a bylo z dálky dobře viditelné.

Ostrava - cyklistický pruh Ostrava - Prokešovo náměstí - stojany na kola

V roce 2005 byly v Ostravě umístěny bezpečnostní stojany na kola. Stojany byly umístěny před úřady městských úřadů a v lokalitách, kde jsou předpokládané cíle cyklistů ( knihovny, domy dětí, hřbitovy, sportovní areály, školy, nádraží atd.).  Na cyklistických trasách jsou v Ostravě vybudovány čtyři odpočívky. Kolem Hornického muzea je zprovozněn také cyklookruh s odpočívkou a areálem cyklistických aktivit. Odpočívka se nachází také u úřadu Landeku, v Třebovicích u mostu a čtvrtá odpočívka je na křížení tras v Bartovicích.

Z celkového počtu vyznačených tras je asi 65% vedeno po méně vytížených komunikacích a 35% jako samostatné stezky nebo komunikace s vyjímečným pojezdem motorové dopravy. Výstavba 1 km nové stezky mimo souvislou zástavbu přijde město na 1 mil. Kč a v zástavbě  může být tato částka i 2x vyšší. Pro rok 2009 je v městkém rozpočtu vyčleněna částka cca 20 mil. Kč pro financování výstavby cyklistických stezek.

 

Další články z IZDoprava.cz

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.
Filmová cena Český lev má novou podobu
Filmová cena Český lev má novou podobu