Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Váhy zabudované ve vozovce budou kontrolovat nákladní vozidla




V Kraji Vysočina byl ve středu 6.5.2015 uveden do zkušebního provozu první automatický systém vysokorychlostního tzv. dynamického vážení nákladních vozidel na silnici II/602. Váhu zabudovanou v těle vozovky u Velkého Meziříčí tvoří dynamické prahy a indukční smyčky s příslušenstvím, přehledové kamery, kamerový systém pro rozpoznání registračních značek a moderní software napojený na odbavovací pracoviště provozované příslušným městským úřadem.

Zakázku za více než 3,3 milióny korun na zařízení, které dokáže auta zvážit za jízdy, dostalo sdružení firem Cross Zlín a Gemos CZ. „Jeden přetížený kamion poškodí silnici stejně, jako když po ní projede dvacet tisíc osobních vozů. Dynamické váhy během několika vteřin zkontrolují auto a řidič kvůli tomu ani nemusí zastavovat. Jde o zcela první zařízení tohoto druhu v regionu,“ informoval dnes při představení systému vážení kamionů náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl.

Na silnici kopírující dálnici D1 nechal Kraj Vysočina umístit váhy záměrně. Někteří řidiči často zneužívají tento kvalitní úsek silnice nižší třídy k objíždění mýtných bran. Městem po něm denně projíždí asi 12 200 vozidel, z toho 1320 nákladních aut. Podle odhadu kraje z nich může být přetížena až pětina. „Nejde v žádném případě primárně o vybírání pokut, ale o to, aby se snížily náklady na opravy silnice a realizovalo se opatření, které odradí řidiče přetížených kamionů sjíždět z dálnice,“ uvedl Libor Joukl. Za každou tunu nákladu navíc mohou řidiči dostat pokutu 7000 korun, k tomu zaplatí šestitisícový správní poplatek. Zatímco váhy pořídil a nechal na svou silnici instalovat Kraj Vysočina, na výsledky vážení budou dozírat a pokuty inkasovat úředníci městského úřadu ve Velkém Meziříčí, které na projektu spolupracovalo.

V případě vysokorychlostního vážení nákladních automobilů u Velkého Meziříčí chce Kraj Vysočina i město Velké Meziříčí shromážděná data za rok 2015 vyhodnotit a udělat si skutečný přehled o závažnosti zátěže na II/602 a také frekvenci přestupků. Do budoucna není vyloučeno, že podobných vah bude na Vysočině více. V úvahu by podle Libora Joukla připadala například u sjezdu z D1 u Měšína nebo u Větrného Jeníkova.

 

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.