Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Příklady navrhování úprav komunikací – část 3




Příklady tentokrát špatných řešení přechodů.

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Varovný pás musí být vždy na hranici nebezpečného prostoru. Standardně je umisťován na chodníku za obrubníkem vozovky směrem do pochozí plochy pro pěší (částečně zasahuje do bezpečnostního odstupu vozovky), ve stísněných poměrech může být umístěn na hraně vozovky (zcela zasahuje do bezpečnostního odstupu vozovky). Obrubník zajišťující směrové vedení nevidomého míří do křoví, situace je pro nevidomého nebezpečená a nesrozumitelná.

Mimořádně vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Chybné hmatové úpravy na vstupech do vozovky a neexistující směrová vedení vytvářejí na místě s velkou frekvencí automobilové dopravy pro nevidomé a slabozraké velmi nebezpečné situace. Realizace svědčí o naprosté neznalosti problematiky zpřístupnění staveb pro zrakově postižené. Zarážející je i to, že takto provedená stavba byla zkolaudována a je v trvalém provozu.

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Varovný pás (šíře 0,4 m , povrch výstupky) se zřizuje výhradně na hranici nebezpečného nebo nepřístupného prostoru. Hmatová informace na snímku je nepravdivá a pro nevidomého velmi matoucí. Mezeru mezi fasádami domů (přirozená vodicí linie) lze spojit pouze signálním pásem, který má informační funkci (včetně funkce směrového vedení).

 

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Chybí signální pásy zajišťující směrové vedení při přecházení a hmatovou informaci o charakteru místa. Přechod (označený vodorovným a svislým dopravním značením) musí být vždy hmatově vyznačen varovným a signálním pásem.

Vážná chyba při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Na bližším chodníku chybí signální pás (zajišťující směrové vedení při přecházení). U nových staveb musí být varovný pás hmatově i vizuálně kontrastní, u signálního pásu (hmatově kontrastního) lze vizuální kontrast vyloučit.

Chyba při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Signální pás musí mít zarovnané okraje, uvedené lze řešit standardními prvky betonové zámkové dlažby.

Chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Signální pásy mají špatný směr, nenavazují na sebe (chybné vytýčení obou částí přechodu), nejsou ukončeny u přirozené vodicí linie (obrubník trávníku), chybí oddělení cyklistické stezky hmatným, barevně kontrastním, pásem.

Chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké v blízkosti signalizovaného přechodu přes vozovku. Signální pás musí vést napříč cyklistickou stezkou a musí být ukončen u přirozené vodicí linie (obrubník trávníku), chybí oddělení cyklistické stezky hmatným, barevně kontrastním, pásem, místo křižování pohybu pěších s cyklistickou stezkou musí být na pruhu pro cyklisty vyznačeno vodorovným dopravním značením V7 („zebra“).

Foto a text: Petr Lněnička

Další články z IZDoprava.cz

  • Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let22. května 2017 Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let Na 14. Českém dopravním fóru, které se uskutečnilo dnes  ve Velkém sálu Zastupitelstva hl. m. Prahy, informoval Ing. Tomáš Koranda, člen předsednictva HOCHTIEF CZ a.s.,  o připravované […]
  • Sychrovský viadukt slouží už 156 let19. srpna 2014 Sychrovský viadukt slouží už 156 let V letech 1856 až 1858 byla stavěna na katastru obce Radimovice u Sychrova železniční trať, která spojila Pardubice s Libercem. Pod obcí byl proražen tunel 676 m dlouhý a na jehož stavbu […]
  • Bezbariérové prostředí – řešení2. prosince 2004 Bezbariérové prostředí – řešení Řešení úprav pozemních komunikací pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých osob. Připraveno ve spolupráci se sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých ČRPříklady […]
  • Příklady navrhování úprav komunikací.7. prosince 2004 Příklady navrhování úprav komunikací. Užívání varovných pásů pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých osob. Úpravy obrubníků, cyklistické stezky a zastávky MHD. Připraveno ve spolupráci se sjednocenou […]
  • V Českých Budějovicích se opravuje  lávka pro pěší a cyklisty.21. září 2007 V Českých Budějovicích se opravuje lávka pro pěší a cyklisty. Lávka přes Vltavu mezi sídlištěm Vltava a Pražským sídlištěm, přes kterou vede frekventovaná cyklostezka, se opravuje. Je to poslední lávka poničená povodněmi , která dosud nebyla […]
  • Zprovozněná část dálnice D 8 vede přes hranice s Německem.28. prosince 2006 Zprovozněná část dálnice D 8 vede přes hranice s Německem. Nově otevřený úsek dálnice D 8  se napojuje v Trmicích na stávající provozovaný úsek a dál vede až k hranicím s Německem. Kdo miluje kontroly na hraničním přechodu, ten si musí zajet […]
  • Příklady navrhování úprav komunikací – část 212. prosince 2004 Příklady navrhování úprav komunikací – část 2 Příklady správných řešení tramvajových zástavek. Zastávkový ostrůvek tramvají má zábradlí s vodicí funkcí, signální pás u označníku zastávky (určuje místo nástupu do prvních dveří […]
  • Liberecký kraj navrhuje realizovat opravy silnic s pomocí dotací ROP9. listopadu 2014 Liberecký kraj navrhuje realizovat opravy silnic s pomocí dotací ROP V rámci Regionálního operačního programu  NUTS II Severovýchod byla vyhlášena výzva pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace do oblasti podpory 1.1 Rozvoj regionální silniční dopravní […]
  • Oprava dálničního mostu u Velkého Meziříčí zkomplikuje dopravu na D1 !1. září 2011 Oprava dálničního mostu u Velkého Meziříčí zkomplikuje dopravu na D1 ! Opravy proběhnou postupně na polovinách mostu a řidiči budou muset respektovat nutná dopravní omezení! Během uzavírky bude v uvedeném místě na D1 využitý systém dva + jeden jízdní […]
  • Na Rokycanské ulici v Plzni se staví mosty22. května 2015 Na Rokycanské ulici v Plzni se staví mosty Výstavbu dvou mostů na silnici I/26 v Rokycanské ulici dnes symbolickým poklepem na základní kámen zahájili zástupci Ředitelství silnic a dálnic České republiky, města Plzně a realizační […]
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.