Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Příklady navrhování úprav komunikací – část 2




Příklady správných řešení tramvajových zástavek.

Zastávkový ostrůvek tramvají má zábradlí s vodicí funkcí, signální pás u označníku zastávky (určuje místo nástupu do prvních dveří vozidla ) a správné barevné řešení (pouze dvě barvy v ploše zastávky), jde o mimořádně důležité prvky pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých při využívání veřejné dopravy.

Zastávkový ostrůvek tramvají má zábradlí s vodicí funkcí a vhodně řešený přístřešek s minimálními bočními stěnami, tyto prvky zajišťují i na úzké ploše zastávky podmínky pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých

Detaily přechodu přes vozovku na zastávkovém ostrůvku tramvají. Standardní varovný pás (barevně kontrastní, šíře 0,4 m ) je umístěn u obrubníku zastávky a u obrubníku vozovky, umístění standardního signálního pásu (barevně kontrastní, šíře 0,8 m ) určuje směr přístupu na zastávku. Zastávkový ostrůvek je vždy nutné vybavit zábradlím s vodicí funkcí pro nevidomé.

Dobře umístěné odpadková koše (mimo přirozenou vodicí linií a místa nástupu a výstupu prostředků hromadné veřejné dopravy) nezpůsobují nevidomým a slabozrakým při samostatném pohybu a orientaci žádné problémy.

Prostor tramvajové zastávky je vhodně řešený pro samostatný pohyb a orientaci nevidomých a slabozrakých. Přístřešek je v blízkosti zastávky umístěn tak, aby navazoval na přirozenou vodicí linií (zábradlí lemující schodiště vedoucí do stanice metra), mezera mezi zábradlím a přístřeškem je pro zrakově postiženého bez problémů překonatelná, celková situace umožňuje snadné nalezení přístřešku i nástup do vozidla. Za zmínku stojí i volná přirozená vodicí linie pří fasádě domů v blízkosti zastávky.

Foto a text: Petr Lněnička

 

Další články z IZDoprava.cz

  • Sychrovský viadukt slouží už 156 let19. srpna 2014 Sychrovský viadukt slouží už 156 let V letech 1856 až 1858 byla stavěna na katastru obce Radimovice u Sychrova železniční trať, která spojila Pardubice s Libercem. Pod obcí byl proražen tunel 676 m dlouhý a na jehož stavbu […]
  • Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let22. května 2017 Rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá několik let Na 14. Českém dopravním fóru, které se uskutečnilo dnes  ve Velkém sálu Zastupitelstva hl. m. Prahy, informoval Ing. Tomáš Koranda, člen předsednictva HOCHTIEF CZ a.s.,  o připravované […]
  • Bezbariérové prostředí – řešení2. prosince 2004 Bezbariérové prostředí – řešení Řešení úprav pozemních komunikací pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých osob. Připraveno ve spolupráci se sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých ČRPříklady […]
  • Zprovozněná část dálnice D 8 vede přes hranice s Německem.28. prosince 2006 Zprovozněná část dálnice D 8 vede přes hranice s Německem. Nově otevřený úsek dálnice D 8  se napojuje v Trmicích na stávající provozovaný úsek a dál vede až k hranicím s Německem. Kdo miluje kontroly na hraničním přechodu, ten si musí zajet […]
  • Příklady navrhování úprav komunikací.7. prosince 2004 Příklady navrhování úprav komunikací. Užívání varovných pásů pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých osob. Úpravy obrubníků, cyklistické stezky a zastávky MHD. Připraveno ve spolupráci se sjednocenou […]
  • Příklady navrhování úprav komunikací – část 320. prosince 2004 Příklady navrhování úprav komunikací – část 3 Příklady tentokrát špatných řešení přechodů. Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Varovný pás musí být vždy na hranici […]
  • První úsek opravované dálnice D1 dostane tichý asfalt6. července 2014 První úsek opravované dálnice D1 dostane tichý asfalt Poprvé v historii se dálnice D1 dočká moderního tichého asfaltu při opravě úseku mezi kilometry 9,4 – 1,275 ve směru do Prahy, kde se na vybraných částech objeví speciální směs VIAPHONE® […]
  • Část nového úseku D11 směrem na Hradec Králové byla uvedena  do provozu.22. prosince 2005 Část nového úseku D11 směrem na Hradec Králové byla uvedena do provozu. V úterý 20. prosince 2005 byl slavnostně otevřen nový úsek dálnice mezi Dobšicemi na Nymbursku a Chýští na Pardubicku. V provozu je jeden pás dálnice v délce 18 km.Ve stejný den byla také […]
  • Přístavní ulice v Ústí nad Labem bude uzavřena1. srpna 2010 Přístavní ulice v Ústí nad Labem bude uzavřena Přístavní ulice v Ústí nad Labem je součástí silnice I/30 na trase z Prahy do Děčína. Je to velmi frekventovaná komunikace, na které se v současné době provádějí stavební úpravy. Plánované […]
  • V Libereckém kraji je dokončen nový úsek silnice I/35 30. června 2014 V Libereckém kraji je dokončen nový úsek silnice I/35 Je dobudován úsek Bílý Kostel– Hrádek nad Nisou a silnice I/35, který bude sloužit osobní a nákladní dopravě mezi Českou republikou, Polskem a Spolkovou republikou Německo. Silnice byla […]

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.