Spolupracujeme s:  Kritiky.cz | MujTip.Info | ČSKR.CZ | X-Box-hry | Simca's web

Nový buspruh na Strakonické ulici má pomoci zrychlit jízdu autobusům MHD




Příjezd do Prahy po Strakonické ulici bývá často dopravně a dochází zde k výraznému zpoždění autobusů. Od středy 18. listopadu 2015 pomáhá autobusům nový vyhrazený jízdní pruh (nejen pro PID, ale i pro ostatní autobusy veřejné linkové dopravy), který začíná u počátku odbočení na Barrandovský most (směr Jižní spojka) a končí před připojením k pruhům z Barrandovského mostu. Vyhrazený pruh vznikl z „nadbytečného“ levého pruhu (ten byl před připojením k „barrandovským“ pruhům ukončen změnou dopravního režimu v září 2014) a to v reakci na rostoucí intenzity provozu (výrazný nárůst po zprovoznění severozápadní části Městského okruhu v září 2015), stále častější regulace provozu na vjezdu do tunelu Mrázovka a tím běžný výskyt kolon v oblasti levobřežního předpolí Barrandovského mostu. Součástí opatření je i úprava řazení na příjezdu po Strakonické ulici (nově pravý pruh veden přímo na Barrandovský most).

Základní údaje:

•délka vyhrazeného jízdního pruhu: 850 metrů

•počet spojů bus: 48 (PID) + 15 (ostatní bus) = 63 spojů / špičkovou hodinu

•běžná jízdní doba dosud: 5-6 minut

•běžná jízdní doba nově: 1 minuta

Realizaci opatření zajistila Technická správa komunikací hl. m. Prahy na základě podkladů zajištěných ROPIDem a potvrzených Odborem dopravních agend Magistrátu hl. m. Prahy.

Dále jsou prověřovány možnosti zlepšení průjezdnosti pro veřejnou dopravu. Nejkomplikovanější poměry (nedostatečná šířka komunikace) jsou však v klíčovém úseku od zastávky Dostihová po začátek nového buspruhu před Barrandovským mostem. Nadějnější úsek mezi Lahovickým mostem a zastávkou Dostihová musí být však podrobněji prověřen (zejména únosnost vozovky v odstavném pruhu).

Zdroj: ROPID

 

Další články z IZDoprava.cz

Komentáře:

X
Přidejte si IZDoprava.cz na facebook a žádný článek Vám neunikne.